Auteur Topic: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons  (gelezen 9631 keer)

Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Gepost op: 2017-11-07, 10:05:00 »
Na lang overwegen de witte Roco z21 aangschaft met wlan package.
De muis en de ipad werken prima met de z21 en het pakage met de bestaande interfaces. 10787 en 10775 
De langgebruikte Rocomotion software beschikt niet over LAN communicatie naar de computer.
Ik overweeg dus de overstap naar Railroad Brons versie 9 (ziet er goed uit)
Demo versie geladen. .yrb bestanden van de oude Rocomotion met behulp van een usb stick gedownload naar de demo Railroad versie.
Probleem:
Op het scherm van de Fahrdienstleiter zie ik het baanontwerp met slechts de baannummering. (in edit mode)
De instelgegevens van de baan- en wissel interfaces zijn onzichtbaar. Ook zijn de mogelijkheden om de LAN (ik gebruik kabel) verbinding te maken onzichtbaar.
Het overschakelen naar het ontwerpscherm (dus Fahrdiensleiter uitschakelen) levert een blanco scherm op.
Doe ik iets fout met het downloaden van de .yrb bestanden of moet ik eerst de licentie kopen?
Graag zou ik eerst de proef doen met de demoversie om te voorkemen dat ik de baan weer in zijn geheel moet inbrengen.
Graag advies.     

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #1 Gepost op: 2017-11-07, 12:06:00 »
JanA,

Je schrijft dat je de yrb bestanden hebt overgenomen maar moet dit niet de yro bestanden zijn, als je de yro bestanden opnieuw opend in bronz dan worden deze op de juiste manier omgezet zonder dat je daar iets aan hoeft te doen (programma vraagd wel eerst of het omgezet moet worden en dat beantwoordt je met ja)
Sla eerst je rocomotion bestanden op in een extra map zodat je deze niet worden overschreven, terug kan niet meer

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #2 Gepost op: 2017-11-07, 13:37:54 »
Dank voor je snelle reactie.
Ok, ik doe iets fout
Inderdaad start ik met een YRO bestand uit Rocomotion
Dan krijg ik de melding dat bestand is aangemaakt op Rocomotion. (klopt)
Dan vraagt de pc om het te mogen omvormen. (ik zag "ja".)
Vervolgens zie ik het bestand weer terug als YRRB of eerder als YRB
Het resultaat op mijn scherm blijft ongewijzigd zoals beschreven.   
Ik zie mijn baan en kan er verder niets mee.
Mvg Jan A

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #3 Gepost op: 2017-11-07, 14:08:51 »
JanA

kun je het bestand van rocomotion eens naar mij mailen of hier op het forum als een zip bestand in een bijlage bijvoegen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #4 Gepost op: 2017-11-07, 14:23:12 »
Dag Piet,
Op je mail staat het .yro bestandje.
Mvg
Jan A

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #5 Gepost op: 2017-11-07, 14:42:00 »
JanA

dat zie ik maar hij wil bij mij niet open, er komt steeds een pdf naar voren en dat is niet goed, zoek het nog even uit of er iets bij mij niet goed is

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #6 Gepost op: 2017-11-07, 14:49:07 »
JanA,

Wat je ook nog eerst zou kunnen proberen,
Start Bronz gewoon op en als deze is opgestart dan naar links boven gaan op Railroad klikken en dan op Neu (nieuw) even wachten er komt een nieuw scherm en dan weer op railroad en dan op op Offnen klikken, er komt een hulpscherm en ga daar naar beneden bij bestandtypen en klik dan op het pijltje rechts en dan op Rocomotion Dateien (*.yro) en dan kun je gaan zoeken naar het bestand dat je wilt openen
Bij Zoeken in naar de juiste map en dan het gevonden bestand aanklikken en openen en dan zou het moeten lukken.

Voorbeeld is van versie 8 maar bij versie 9 is het vergelijkbaar alleen staat het nieuw en openen niet onder railraod maar links ernaast

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-11-07, 15:49:47 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #7 Gepost op: 2017-11-07, 16:09:44 »
Dag Piet,
Geeft helaas hetzelfde resultaat.
Nu moet ik via Fenster naar Fahrdienstleiter en dan heb weer het overzicht van de baan zoals eerder omschreven.
Nog steeds niet de mogelijkheid om de instellingen van de interfaces te zien of te wijzigen. Ook kan ik dus niet bij het baanontwerp.
Is het een optie om railroad opnieuw te downloaden.?
Helaas.
Mvg Jan A

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #8 Gepost op: 2017-11-07, 16:25:16 »
Jana

Je kunt railraod alijd opnieuw installeren, eventueel de oude eerst verwijderen en die staat waarschijnlijk in de map railroad 9 of zoiets maar gewoon overschrijven moet ook kunnen denk ik.

Lukt mij nog steeds niet om het bestand van de mail te openen geeft nog steeds pdf aan. Waarom weet ik zo niet.

Gr  Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #9 Gepost op: 2017-11-07, 16:41:07 »
Ik ga het proberen. Kan even duren
Mvg Jan A

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #10 Gepost op: 2017-11-07, 17:02:19 »
JamA,

mogelijk kun je nog eens proberen om het bestand een keertje naar mij toe te sturen.
Kan niet anders vinden dan dat het een pdf bestand is , zie bijlage
Mogelijk in een zip bestand, deze is vermoedelijk in een pdf omgezet maar waarom daar heb ik geen idee over

Gr Piet

« Laatst bewerkt op: 2017-11-07, 17:17:29 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rocofan

  • Gast
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #11 Gepost op: 2017-11-09, 00:35:01 »
Bij de bijlage staat wel dat het een Pdf bestand is , maar de extensie is een TC bestand ( yro).  Dit is een link je instellingen.

Upload het bestandje gewoon eens hier.....

je moet dan "openen met " kiezen, TC kiezen en aanvinken dat dit soort bestanden altijd met TC geopend moeten worden.


Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #12 Gepost op: 2017-11-14, 17:44:36 »
Eerlijk gezegd was je vorige instructie mij niet helemaal duidelijke over het downloaden.
Het volgende:
Na wat studie heb ik besloten mijn baan opnieuw in te voeren in Railroad Bronze.
Ik heb de codes van de baanvakken, wissels en stoplichten overgenomen van mijn oude Rocomotion.
Het voordeel is dat er dan ook wat kleine onvolkomenheden aan het licht komen.
Hoewel ik nog niet klaar ben, lijken alle poefjes goed te werken.
Wel moet ik moet erg wennen aan het nieuwe Railroad programma. (Dat wist ik vanaf het begin.)
Op dit moment draai ik nog met de oude interface hardware. 10775.  De witte Z21 wacht totdat ik de zaak gereed heb.
Mijn baan is niet zeer complex dus het is goed te doen.
Zal ik op dit forum verslag blijven uitbrengen?Mag dat in dit item?
Dank voor het mee leven zo ver.
Met een groet,
Jan A 


 

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons
« Reactie #13 Gepost op: 2017-11-14, 18:57:55 »
Jan A

Je zou ook onder mijn layouts een draadje voor jezelf kunnen maken en dan met regelmaat daar iets toevoegen van je baan en of vordringen kunnen weergeven en eventuele aanvullingen van andere horen dan bij jouw baan.
Dit moet niet maar mag, de keuze is vrij

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders