Auteur Topic: van TC Gold 8 naar 9  (gelezen 3283 keer)

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
van TC Gold 8 naar 9
« Gepost op: 2017-12-17, 14:37:29 »
Beste medespoorders na diverse overwegingen en wat info te hebben ingewonnen of ik de overstap zou doen heb ik besloten om over te stappen van versie 8 naar 9 TC Gold. Het zou volgens de website van Freiwald heel eenvoudig moeten zijn. Ik ben in het bezit van een licentie USB-stick. Het programma opstarten en naar het help menu gaan. vervolgens "order now" aanklikken en de juiste gegevens worden in het winkelmandje geplaatst en kunnen vervolgens gemakkelijk worden besteld. Maar de uitgevoerde handeling in het help menu krijg ik de melding dat het programma een geldige licentie bezit. ;D Dat is fijn te lezen maar dat wist ik al. er gebeurt helaas verder niets. Heeft iemand ervaring met het upgraden van versie 8 naar 9?
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: van TC Gold 8 naar 9
« Reactie #1 Gepost op: 2017-12-17, 18:30:24 »
Arie

Voordat je de bestelling kan doen bij freiwald moet je eerst de versie 9 hebben gedownload en deze in demo mode opgestart op de pc.
Stick ook aangsloten omdat daar nog gegevens worden uitgehaald

Ik neem aan dat dit het probleem kan veroorzaken, sla je baan in versie 8 voor de zekerheid in een andere map op zodat je altijd daarop kunt terugvallen.
Moet in Traincontroller ook automatisch gaan als backups maar je weet maar nooit.
Backups heeft .bak als extentie aan het eind van de naam

Als het probleem anders is dan horen we dat graan.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-12-17, 18:33:19 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: van TC Gold 8 naar 9
« Reactie #2 Gepost op: 2017-12-17, 19:09:38 »
Piet, bedankt! We gaan het de komende week uitproberen. Ik zal het resultaat zeker laten horen.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Rocofan

  • Gast
Re: van TC Gold 8 naar 9
« Reactie #3 Gepost op: 2018-01-01, 12:22:39 »
Hallo,

Om de Update goed te laten verlopen moet je inderdaad eerst de V9 downloaden en installeren. Vergeet niet de stick van V8 te plaatsen.
Na opstarten kies je voor de demo mode, er is tenslotte geen geldige V9 licentie.

eenmaal opgestart ga je via " hilfe" naar "jetzt bestellen"  Zie afb 1

Door hierop te klikken kom je op de website terecht en kun je de bestelling verder afhandelen.  Zie afbeelding 2
Door de stick zou de bestelling automatisch enkele gegevens moeten overnemen die aangeven dat het om een upgrade gaat, ook zou de juiste prijs dan meteen berekend moeten worden.

In de afbeelding was de stick niet geplaatst en berekend de online shop dan ook de volledige prijs :-)

Na betaling komt er een bevestigings mail, check heel goed je E-mail adres op juistheid, want hier wordt ook de upgrade licentie naar toe gemaild.

Succes !