Auteur Topic: Melders in de rails  (gelezen 4358 keer)

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 181
  • Waardering: 1
Melders in de rails
« Gepost op: 2020-12-27, 08:57:16 »
Hallo,

Ik heb in mijn baan nu fysiek 2 melders per blok.
Maar omdat ik nu een maandje met TC Silver (demo) bezig ben kan dat ook met 1 melder per blok. Ik heb nu de twee draadjes (melders) aan elkaar geknoopt en in de digikeijs DR4088RB gezet. Dus 2 draadjes (1 blok) op 1 adres.
Nu denk ik dat het mogelijk moet zijn om fysiek 1 draadje per blok aan te sluiten per blok, klopt dit?

Gr,
Aart


Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Melders in de rails
« Reactie #1 Gepost op: 2020-12-27, 11:46:32 »
Aart,

Van je  fysiek 2 melders per blok moet je er een van maken, dus de open verbinding die je tussen de 2  fysiek melders hebt met elkaar verbinden.
Dit kan afhankelijk hoe je die hebt gemaakt, door de kunststof railverbinder te vervangen door een metalen verbinder of als je de rails hebt doorgezaagd door deze gewoon weer aan elkaar te solderen en eventueel daar dan ook gelijk de draad voor de terug melder eraan dan zit hij mooi in het midden van de melder, soldeer wel aan de buitenkant van de rails omdat aan de binnenkant de flens van de wielen loopt.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 181
  • Waardering: 1
Re: Melders in de rails
« Reactie #2 Gepost op: 2020-12-27, 12:16:20 »
Hoi Piet,

Dank je voor je reactie.

Top, ga ik 1 draad per blok gebruiken ;D

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9