Auteur Topic: Geoline wissel ombouwen naar servo besturing  (gelezen 13937 keer)

Offline WillemR

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
Geoline wissel ombouwen naar servo besturing
« Gepost op: 2021-03-10, 22:40:50 »
Ik ben als beginner bezig om alle (gebruikte) spullen te verzamelen om het komende winterseizoen een treinbaan op zolder te gaan bouwen. Uiteraard moet het geheel digitaal aangestuurd worden. Als ik nu zie wat een complete digitale wissel kost, dan ga je al gauw zoeken naar andere mogelijkheden. Mijn eerste ingeving was aansturing met een servo motortje, kost bijna niks en Digikeijs heeft een module om vier wissels en nog wat lampjes aan te sturen voor de prijs van een enkele wisseldecoder van Roco. De servo's zelf zijn min of meer universeel en kosten een paar euro. Bijkomend voordeel is dat de module en servo's gevoed worden met een externe voeding en dus niet vanaf de baan. Kan bij veel wissels wel eens een booster schelen.

Ik zag op een ander forum iemand die een mooie oplossing met C-rails van Marklin gemaakt heeft en zoiets wil ik eigenlijk ook proberen te maken.

Is er eigenlijk iemand die dit met Geoline wissels gedaan heeft onder het motto: beter goed gekopieerd dan slecht zelf verzonnen.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Geoline wissel ombouwen naar servo besturing
« Reactie #1 Gepost op: 2021-03-11, 15:43:20 »
Willem R,

Even wat opmerkingeg betreffende het verschil van Roco en Digikeijs, je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat er een ruim verschil tussen beide merken maar dat je er vier hebt van digikeijs voor de prijs van Roc klopt niet helemaal.