Auteur Topic: Spontaan ander DCC-adres 42624  (gelezen 2089 keer)

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 795
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Spontaan ander DCC-adres 42624
« Reactie #15 Gepost op: 2024-01-24, 13:09:17 »
Lex,


Hangen e luchtlijnen van het hoogspanningsnet bij je huis? Deze kunnen strooivelden veroorzaken.
Froeguh hielden wij met 1 hand een TL buis omhoog (1 kant) en dan wilde die knipperen/branden. Dus die velden zijn aardig sterk. Zelf maakte je zo met de beide benen aarde.
Een draadje van 20 tot 30 cm lengte, aan 1 zijde in de MG radio gestoken, gaf voldoende energie om radio Veronica op 192 m te ontvangen.
Het REM eiland ontvangen deed je met een tweelingsnoer. 1 kant in de tv en de andere kant in de handen. Je fungeerde zo als dipool. Nadeel, de hele avond moest je naast de tv staan😆. Dus, er is niets nieuws onder de zon. Gevoeligheid kent geen tijd. Net wat Hans zegt: aarden.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 795
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Spontaan ander DCC-adres 42624
« Reactie #16 Gepost op: 2024-01-24, 23:33:50 »
Lex,


Tussen haakjes (BTW zeggen we tegenwoordig), je hebt toch niet die luchtverfrissers van de Action, die lage frequenties stevig storen?
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline lexvanderloo

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: Spontaan ander DCC-adres 42624
« Reactie #17 Gepost op: 2024-01-25, 12:41:25 »
Dank voor jullie reacties.
Ik ga de vraag ook nog even (cross-)posten op Beneluxspoor.
m.v.g.
Lex van der Loo
Intellibox, DR5000-->YD9001, S88, Eigen Loconet bezetmelders, H0, G, 1, veel 2-rail-merken, DCC-Next/Mardec, MSC Maas en Waal, HCC!modelbaanautomatisering

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spontaan ander DCC-adres 42624
« Reactie #18 Gepost op: 2024-01-26, 08:21:18 »
Lex,
Heb je railcom ingeschakeld op je systeem (centrale), je zou een kunnen proberen om deze uit te zetten en kijk dan of het verbeterd 
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders