Auteur Topic: Fleischmann wissels vervangen  (gelezen 1236 keer)

Offline harmseb

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 10
  • Waardering: 0
  • Genieter van heerlijke hobby vol electronica
Fleischmann wissels vervangen
« Gepost op: 2024-02-09, 09:26:21 »
Met veel voldoening 22 Fleischmann wissels van het type 17xx vervangen. Op de analoge testbaan met de BR 218 reed het probleemloos.
De digitale testbaan werd een deceptie met mijn BR 01. Het probleem met het kunststof hart (hartverzakking - geintje) en stugge wisseltongen die niet "open" gereden kunnen worden. Mijn BR 01 reed er niet overheen nee hij stuiterde er overheen en klom er uit met de 2 voorste lastwielen. Ook genoeg gelezen over deze ellende. Deze ellende rigoureus aangepakt. Alles rijdt nu als een trein. Ga nu verder met het aansluiten van de lichtsignalen op de Signal Decoders.

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 840
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Fleischmann wissels vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 2024-02-09, 09:57:24 »
Goede morgen , het zou leuk zijn om te vertellen waar je die wissels mee vervangen hebt.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline harmseb

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 10
  • Waardering: 0
  • Genieter van heerlijke hobby vol electronica
Re: Fleischmann wissels vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 2024-02-10, 11:07:05 »
Vervangen voor Roco wissels van div typen met een metalen hart en metalen punt en langere wisseltongen. Twee Fleischmann hoge snelheidswissels met beweegbare punt. Allen uiteraard code 100.

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 840
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Fleischmann wissels vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 2024-02-10, 11:21:04 »
Standaard is de Rocoline tegenwoordig code 83 dus rails zijn lager dan die van Fleischmann.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline harmseb

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 10
  • Waardering: 0
  • Genieter van heerlijke hobby vol electronica
Re: Fleischmann wissels vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 2024-02-17, 09:43:03 »
Tegenwoordig ja. Dat was mij ook opgevallen. Daarom 2e hands gekocht op MP. Pracht wissels. Met de oude Fleischmann wissels kon ik nog met 3 hoekige vulplaatjes van 0,7 mm de "kuil" in het zwarte kunststof middenstuk opvullen. Dit leek goed te werken totdat ik met de stoomloks ging rijden. Issue is nu gelukkig afgesloten.