Beste medespoorders,
Lang geleden kocht ik een licentie voor Train Controller Gold Versie 8 en die werkt enkel met de bijhorende USB stick.
Ik heb deze tot op heden nauwelijks gebruikt wegens jarenlange ziekte en invaliditeitsproblemen.
Enkel een baanplan en de verdeling in blokken zijn voorlopig ingevoerd.
Nu ik er mee verder wil gaan blijkt dat de ondersteuning van Traincontroller wordt stopgezet in juni 2026.
De USB-sticks kunnen blijkbaar al meer dan een jaar niet meer vervangen worden.
Dat is een groot probleem voor al wie nog met zo'n USB-stick werkt: eens de stick defect is ben je gewoon alles kwijt (het wordt onbruikbaar).
Het lijkt me dan ook niet verstandig om nog verder te bouwen aan mijn TC Gold.
Het alternatief dat het dichtst aanleunt bij Train Controller is blijkbaar iTrain.
Het forum van iTrain is enkel nog toegankelijk voor wie al een licentie heeft of voor wie een proeflicentie aan vraagt.
Die proeflicentie is echter maar 2 maanden geldig en voor mij nog te vroeg en te kort om alles uit te testen.
Daarom de vraag: wie op ons forum heeft er ervaring met iTrain?
Werkt iTrain net als TC ook met 1 melder per blok, met snelheidsmeting van locs (eventueel met rollenbank), wordt de WLAN maus van Roco ondersteund, worden meerdere gewone multimausen tege
lijk ondersteund, werkt terugmelding via LDT GBM-8 en Roco 10787, werkt wisseldecoder 10775, werken meerdere Smartphones en Tablets tegelijk (Z21 App) en kan dit alles met de standaard versie van iTrain?
Ik gebruik de z21 start.
Wat is jullie mening of tips ivm het USB-stick verhaal?
Hebben jullie nog andere tips?
Groeten, Bert