Auteur Topic: Fleischmann driewegwissel  (gelezen 5395 keer)

Offline Wietse

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 55
  • Waardering: 1
  • TC Gold, DR5000, 3x DR 5033 MM,24 treinen
Fleischmann driewegwissel
« Gepost op: 2010-02-03, 14:44:55 »
Mijn 4 driewegwissels willen niet goed reageren op de commando's van Rocomotion.
Ook op handbediening werkt het niet goed.
Het lange deel van de wissel werkt over het algemeen prima, maar het midden/korte deel niet.
Weet iemand hier de oorzaak van.
Ik heb bijv een driewegwissel op adres 15 en 16 staan.
Op adres 15 beweegt het lange deel van de wissel.
Wanneer ik adres 16 probeer gebeurt er bij deze wissel niets, maar gaat de enkele wissel met adres 17 ineens werken.
Inmiddels heb ik Rocomotion 5,9 op de pc.
Wanneer ik 5 treinen tegelijk laat rijden gaat het een poosje prima, maar dan ineens wordt een wissel een verkeerde kant op gezet.
Het gevolg is dat het digitale systeem hem kwijt is.
Dit heeft al diverse botsingen opgeleverd.
Wie kan mij hier mee helpen.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Fleischmann driewegwissel
« Reactie #1 Gepost op: 2010-02-03, 20:18:59 »
Hallo Wietse

Ik ken de drieweg wissel die jij gebruikt niet erg goed maar wil als eerste iets vragen over de instellingen.

Heb jij de instellingen van de driewegwissel bij de eigenschappen ingestelt en komt dit overeen met de stand van de wissel op de baan en is deze gelijk aan de stand bij het test in het menu aansluiting zie afbeelding. De groene en rode stippen moeten overeenkomstig worden ingestelt voor de goede stand, is even uit proberen.

Dit is een voorbeeld de werkelijke instelling van de stippen kan anders zijn.

Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wietse

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 55
  • Waardering: 1
  • TC Gold, DR5000, 3x DR 5033 MM,24 treinen
Re:Fleischmann driewegwissel
« Reactie #2 Gepost op: 2010-02-04, 11:32:34 »
Piet, 

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al vele instellingen geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik zal jou voorstel nog maar eens proberen.
Het betreft Fleischmann profi rails.

Gr. Wietse

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Fleischmann driewegwissel
« Reactie #3 Gepost op: 2010-02-04, 13:08:18 »
Hallo Wietse,

Je schreef:Ik heb bijv een driewegwissel op adres 15 en 16 staan.
Op adres 15 beweegt het lange deel van de wissel.
Wanneer ik adres 16 probeer gebeurt er bij deze wissel niets, maar gaat de enkele wissel met adres 17 ineens werken.

Is het mogelijk dat je een instellings fout hebt gemaakt, ik den aan het volgende: Bij het toewijzen van het adres aan de driewegwissel gaat het tweede adres automatisch mee. Dus als je de drieweg wissel adres 15 geeft dan wordt automatisch aan de tweede wissel van deze het adres 16 gegeven en moet je dit meer gebruiken of proberen dit nogmaals bij deze of een andere wissel in te geven.
Als je dit verkeerd hebt gedaan en adres 16 nogmaals hebt proberen toe te voegen dan zal bij dit nieuwe adres 16 automatisch ook 17 worden toegevoegd, en deze is weer verbonden met een totaal ander wissel, vandaar mijn veronderstelling dat daardoor wissel 17 wel eens zou kunnen meeschakelen.

Er wordt bij het programmeren van een driewegwissel of kruiswissen altijd het opvolgende adres meegenomen.

Laat maar eens horen of dit misschien mogelijk is.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders