Auteur Topic: decoder roco 10775  (gelezen 10692 keer)

Offline Frank

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
decoder roco 10775
« Gepost op: 2010-04-05, 17:18:26 »
Hallo Piet,
Allereerst dank voor je snelle antwoord. Het begint mij iets duidelijker te worden. Ik programmeerd inderdaad met een Multimaus. Als ik het goed begrijp dan is het wissel symbool ''afbuigen '' voor plaats 1 t/m4 en ''rechtdoor'' voor plaats 5 t/m 8.
Het ingeven van de nummers is nog niet duidelijk. Op de decoder staan cijfers 1 t/m 8. Nu wil ik op plaats 1 , wissel 33 programmeren, op plaats 2, wissel 34 enz. Hoe krijg ik nu plaats 1 geselecteerd.? en plaats 2 enz.
Ik hoor graag van je,
Groet van Frank.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re:decoder roco 10775
« Reactie #1 Gepost op: 2010-04-05, 20:33:43 »
Hallo Frank

Het wisselsymbool is tijdens het programeren inderdaad voor de plaatsen 1 t/m 4 en rechtdoor voor de plaatsen 5 t/m 8

Het ingeven van de nummers, zal proberen het uit te leggen,
De wisseldecoder is ingedeeld in twee groepen, 1t/m4  en 5t/m8, deze zijn van elkaar gescheiden en hebben verder niets met elkaar te maken.
De invoer bestaat altijd uit een getal dat in een groepje van 4 zit, deze groepjes zijn 1-2-3-4 en 5-6-7-8 en 9-10-11-12 en 13-14-15-16 enz enz, bv 35 zit dan in een groepje van 33-34-35-36.
dus om het groepje van 33t/m36 in te voeren (daar zit 35 bij in) ga je als volgt te werk,
Programeer knop op de module die je wilt programeren indrukken, groene led knippert,
multimaus in de wisselmode zetten,
een nummer uit de gewenste groep ingeven met de cijfertoetsen of cursor toets kiezen (33-34-35 of 36) maakt niet uit welke
opdracht afbuigen ingeven (rechter toets naast de stopknop)

Nu is op deze decoder de uitgang plaatsen 1 t/m 4 geprogrameerd, op 1 zit wisseladres 33, op 2 zit wisseladres 34, op 3 zit wisseladres 35 en op 4 zit wisseladres 36

De uitgangen 5 t/m 8 kunnen met ieder willigkeurige ander groep geprogrameerd worden, maar wel altijd in een groepje van 4, dat gaat automatisch

Plak op de decoder een stikker waarop je zelf het nummer van het wisseladres kunt zetten, omdat decijfer die er opstaan verder geen enkele waarde hebben en alleen maat ter indicatie voor de uitgangen.

Laat maar eens horen of het lukt

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders