Auteur Topic: Trainanimator afbeeldingen  (gelezen 37303 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Trainanimator afbeeldingen
« Gepost op: 2011-01-24, 14:19:29 »
In de onderstaande te downloaden mappen zijn trainanimator beelden opgeslagen die in de programma's Rocomotion. Traincontroller Gold, Zilver en Bronz zijn te gebruiken.

Bijgevoegd een korte handleiding hoe men te werkt gaat.

2 zip bestanden
Dampf
Diesel


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-01-21, 19:51:33 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2011-01-24, 14:56:31 »
In de onderstaande te downloaden mappen zijn trainanimator beelden opgeslagen die in de programma's Rocomotion. Traincontroller Gold, Zilver en Bronz zijn te gebruiken.

Bijgevoegd een korte handleiding hoe men te werkt gaat.

4 zip bestanden
Wagen.zip
Triebzuge.zip
Eloks.zip
Eloks 2.zip


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-01-11, 14:56:17 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 2011-01-24, 20:11:47 »
Plaatjes voor trainanimator.

Bestand eerst downloaden, opslaan in een map en dan unzippen

Plaatjes zijn de extensies zoals die bij fotobewerkings programma’s gebruikt worden en daardoor niet rechtsstreek gereed voor het gebruik in Rocomotion, Traincontroller Gold, Zilver of Bronz.

Deze plaatjes kunnen worden ingeladen in Trainanimator en als nodig verder bewerkt worden en daarna worden opgeslagen met extensies YRA waar na ze geschikt zijn voor Rocomotion, Traincontroller Gold, Zilver of Bronz

Voor bewerking zie  Handleiding Trainanimator NL
Indien er een blauwe achtergrond is, geeft dit geen problemen in trainanimator

Bestand bestaat uit Nederlandse loks uit de serie 2200, 2400,2500, 2600, 2800, 2900 en 6400

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-01-11, 21:17:21 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #3 Gepost op: 2011-01-25, 12:44:20 »
Piet,

Hier ben je dus ff een zondagmiddagje mee bezig geweest. Dit is helemaal toppie dat je dit voor ons luiwammmessen doet. Als ik een pet op had, dan nam ik die bij deze af. Ik heb even globaal naar de plaatjes gekeken, maar dat ziet er puik uit.

Groenten Rob

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #4 Gepost op: 2011-01-26, 22:39:32 »
Hallo Rob,

Ik ben er wel ietjes langer dan een zondagmiddag mee bezig geweest, maar moet ook bekennen dat niet alle plaatjes van mij zelf zijn.
Er is op internet altijd wel wat te vinden en twee maal het wiel uitvinden, nee dan is goedbedoeld jat werk ook mijn optie.

Overigens heb ik er nog meer ( geschat meer als 20000) maar daar heb ik wel even de tijd voor nodig en na bewerking en in het juiste formaat te hebben gezet en mogelijk die dubbel zijn verwijderen zal ik deze ook nog op het forum plaatsen.

gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #5 Gepost op: 2011-01-31, 13:46:58 »
Plaatjes voor trainanimator. Allemaal vooraanzichten van treinen
Bestand eerst downloaden, opslaan in een map en dan unzippen

Plaatjes zijn de extensies zoals die bij fotobewerkings programma’s gebruikt worden en daardoor niet rechtsstreek gereed voor het gebruik in Rocomotion, Traincontroller Gold, Zilver of Bronz.

Deze plaatjes kunnen worden ingeladen in Trainanimator en als nodig verder bewerkt worden en daarna worden opgeslagen met extensies YRA waar na ze geschikt zijn voor Rocomotion, Traincontroller Gold, Zilver of Bronz

Voor bewerking zie  Handleiding Trainanimator NL
Indien er een blauwe achtergrond is, geeft dit geen problemen in trainanimator

Het geheel bestaat uit 4 gezipte bestanden
groep 1
groep 2
groep 3
groep 4


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-01-11, 15:10:36 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #6 Gepost op: 2012-01-11, 14:36:58 »
Hallo Piet,

Ik krijg de zip programma's niet geopend, ik krijg de melding ongeldig file/map.

M.v.g. John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #7 Gepost op: 2012-01-11, 14:59:18 »
Hallo John

Was mij ook als opgevallen bij de korte handleiding, oorzaak ????

Heb er al een paar opnieuw er op gezet en doen het nu,
de groepen moet ik nog doen, eerst kijken waar ik die zelf op mijn pc hebt geplaatst

aanvulling
Groepen ook klaar

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-01-11, 15:12:09 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #8 Gepost op: 2012-01-11, 17:32:27 »
Hallo  Piet,

Het is nu wel gelukt, bijzonderder bedankt.

M.v.g. John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #9 Gepost op: 2012-01-11, 19:09:23 »
Hallo Piet
De diesel bestanden  (NS) staan in GIF files
hoe kan ik deze openen

groeten Nico
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #10 Gepost op: 2012-01-11, 20:18:08 »
Nico

de diesel bestanden in het eerste bericht zijn zip bestanden en als je deze unzip dan zijn het gelijk bestanden met exentie .yra en dan zijn deze gelijk bruikbaar in traianimator
Als je zo'n .yra bestand aanklikt dan zal waarschijnlijk trainanimator gelijk opstarten.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #11 Gepost op: 2012-01-11, 20:43:31 »
Hallo Piet
Ik bedoel de dieselbestanden in het tweede deel
hierin staan allemaal NS diesels maar als ik die open krijg ik te zien dat het GIF bestanden zijn
groeten Nico
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #12 Gepost op: 2012-01-11, 21:01:27 »
Nico

Ook dat is een zip bestand, na het unzippen en opslaan kun je deze vanuit het opgeslagen bestand inladen in trainanimator sommige zijn in gif en andere zijn in bmp maar beide kun je op dezelfde manier gebruiken.

Doe er een stukje van mijn beelscherm bij en dan kun je zien dat het gaat


aanvulling, heb het bestand voor de zekerheid er even opnieuw opgezet.

Gr Piet

« Laatst bewerkt op: 2012-01-11, 21:18:45 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re: Trainanimator afbeeldingen
« Reactie #13 Gepost op: 2023-01-31, 08:53:58 »
Hallo Piet,

In de download voor de Trainanimator op de site staan ongeveer 2000 afbeeldingen. ik had de standaard in ver, 9 staan maar die waren weg toen ik ver: 10 A4 had gedownload. Nu heb ik ook de Trainanimator opnieuw gedownload en nu staat er weer de basis afbeeldingen om te gebruiken, als ik betaal krijgen we dan meer afbeeldingen?
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco