Heb een blauwe engel en een rode duivel zonder NS-logo van Artitec, beiden met LoPi v3 decoder vooraf ingebouwd. Zoals in dit forum te lezen, beide gekalibreerd met de Zeller rollenbank naar volle tevredenheid. Nu is de volgende stap om ze in tractie te laten rijden. Heb dus de koppelingen verwisseld voor de zwarte die Artitec had meegeleverd en kan ze dus nu koppelen, dat is al heel leuk. Heb vervolgens op decoder niveau in de CV19 van de rode duivel de CV1 waarde van de blauwe engel gezet. Dit gaf het gewenste resultaat, rijden in tractie!! Ik bedien middels de blauwe engel het gekoppelde stel; ook rijlichtjes schakelen mooi mee. Het aan/uit zetten van de lichtjes gaat weer per stel, beetje raar??
Vraag nu is, doe ik dit goed door ze op decoder niveau te koppelen, of kan dit ook binnen TC Gold? Dat laatste lijkt mij meer mogelijkheden geven; immers je zou ze bijvoorbeeld ook wel eens willen ontkoppelen waarna ze weer als losse stellen gaan rijden en dat zonder dat ik op een programmeerspoor CV19 moet gaan herprogrammeren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gr.,
Ferry