Auteur Topic: Laden en lossen met diverse stops  (gelezen 14218 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Laden en lossen met diverse stops
« Gepost op: 2011-07-04, 20:44:50 »
In dit voorbeeld is gebruikt gemaakt van TC Gold en kan ook gebruik worden voor Zilver met een paar kleine aanpassingen.
Het is de bedoeling dat deze handleiding een aanzet geeft om het eventueel verder uit te werken voor je eigen situatie.

In dit voorbeeld rijd een trein met wagons naar een laad plek en stop dan met de eersdte wageon bv onder de kraan of iets vergelijkbaars en de wagon wordt geladen, daarna rijd de trein een stukje verder en stopt weer tot de tweede wagon onder de kraan staat enz, in het voorbeeld 4 wagons, en na de laatste vertrekt hij weer bv naar de fabriek om te lossen.

Als er op of aanmerkingen zijn of verbeteringen dan hoor ik het graag.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-07-04, 22:09:05 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #1 Gepost op: 2011-07-04, 22:00:24 »
Hallo Piet
Wat een leuk initiatief om het zo te presenteren en te verduidelijken.
Ik ga het zeker proberen of het gaat werken.
Misschien een leuk idee om dit soort ritten zo te presenteren en wie weet: Wiie volgt
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #2 Gepost op: 2011-07-05, 12:50:08 »
Piet,

Waar ben je toch mee bezig¿¿¿ Ik vind dit gewoon geweldig, alleen heb ik geen TC maar de simpele Rocomotion en ook geen laad/los installatie. Lijkt wel op een reclamespotje voor drop: het zou verboden moeten worden. ;D  Denk je alle gekheid al eens te hebben gezien, dan komt opa Piet weer met wat om de hoek schuiven. Zoals barry Stevens altijd zei: Vooral zo door blijven gaan.

Groenten Rob

GerardWassink

  • Gast
Re:Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #3 Gepost op: 2011-07-05, 17:11:09 »
Uitgeprint. Ga het eens proberen!!!

Bedankt Piet,

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #4 Gepost op: 2011-07-05, 19:32:00 »
Aangepaste versie voor TC Zilver,

In dit voorbeeld is gebruikt gemaakt van TC zilver.
Het is de bedoeling dat deze handleiding een aanzet geeft om het eventueel verder uit te werken voor je eigen situatie.

In dit voorbeeld rijd een trein met wagons naar een laad plek en stop dan met de eersdte wageon bv onder de kraan of iets vergelijkbaars en de wagon wordt geladen, daarna rijd de trein een stukje verder en stopt weer tot de tweede wagon onder de kraan staat enz, in het voorbeeld 4 wagons, en na de laatste vertrekt hij weer bv naar de fabriek om te lossen.

Als er op of aanmerkingen zijn of verbeteringen dan hoor ik het graag.

Gr. Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #5 Gepost op: 2013-01-08, 21:20:48 »
Dit soort uitleg/ ideeen posts wil ik graag bovenaan hebben staan!

Mvg,

Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline johanb

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
    • Mittlerseeer SchmallSpurBahn
Re: Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #6 Gepost op: 2013-06-21, 11:19:40 »
Top, dit ga ik ook proberen toe te passen. Helaas kan ik alleen een paar regels niet lezen op mijn mac (lettertype niet in het systeem) 
LGB, Massoth DiMAX 800Z, TrainController 8.0 Gold +SmartHand Mobile & TrainProgrammer @ Windows XP

Offline johanb

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
    • Mittlerseeer SchmallSpurBahn
Re: Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #7 Gepost op: 2013-07-05, 22:04:36 »
En het draait. Als extra handicap werkt het over 2 blokken.

https://www.youtube.com/watch?v=0caHq3Vyv3g&feature=player_embedded
LGB, Massoth DiMAX 800Z, TrainController 8.0 Gold +SmartHand Mobile & TrainProgrammer @ Windows XP

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #8 Gepost op: 2013-07-05, 22:30:06 »
Johanb

Fijn dat het werkt, zo te zien kan het laden iets langer duren ( wagon is wel erg snel geladen of gelost) maar dat is een kwestie van itijd instellen,
Leuk filmpje.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline johanb

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
    • Mittlerseeer SchmallSpurBahn
Re: Laden en lossen met diverse stops
« Reactie #9 Gepost op: 2013-07-06, 15:04:38 »
Voor het filmpje heb ik het wat korter gemonteerd. Maar ik wel een beetje krap gesneden zie ik ???
LGB, Massoth DiMAX 800Z, TrainController 8.0 Gold +SmartHand Mobile & TrainProgrammer @ Windows XP