Auteur Topic: Traicontroller brons bezetmelders  (gelezen 25498 keer)

Offline ernstcramer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
    • de Schappenbaan
Re:Traicontroller brons bezetmelders
« Reactie #15 Gepost op: 2012-01-21, 15:51:34 »
Hallo Piet,
Ik heb inderdaad geregeld contact met Frans, we wonen in dezelfde plaats.

Waar we naar hebben zitten kijken is dat jij voorstelt een tweede systeem in te voeren, maar dat is fysiek natuurlijk niet zo. Er hangt maar één systeem aan de PC.
Het antwoord Van Henk Gluvers op het Freiwald-forum is dat bij invoeren het systeem het "automatisch" moet snappen als je de nummering deelt in groepen van 8, te beginnen bij module 65, want dat is de voorwaarde binnen het Lenz protocol.
Frans moet dat nog een uitproberen, maar was eerst nog een paar ander probleempjes aan het verhelpen... :-\
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de schappenbaan)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof, de 1e modules komen eraan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traicontroller brons bezetmelders
« Reactie #16 Gepost op: 2012-01-21, 19:39:00 »
Hallo Ernst,

Klopt dat in een van de eerste berichten het voorstel had om met een tweede systeem te werken.
In een later bericht, zie twee berichten terug waarin ik de verzonden tex naar Frans heb weergegeven staat lenz 1 systeem.
Daar in had ik de bedoeling om de twee op te spliten in twee groepen, dit was alleen maar als suggestie.
Ik ben met lenz en het systeem zoals jullie hebben te weinig op de hoogte om daar het fijne van te vertellen.
Het mailtje naar Frans was dan ook bedoeld om eens in die richting te gaan denken of te kijken.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders