Auteur Topic: Vertrekdelay bij veilgtonend sein  (gelezen 12925 keer)

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Vertrekdelay bij veilgtonend sein
« Gepost op: 2012-04-05, 13:59:40 »
Hallo allemaal,

Wanneer ik een schedule start gaat de trein direct rijden zodra het sein op groen/veilig springt. In zijn eggie moet de macinist eerst een aantal handelingen verrichten waarna hij/zij weg kan rijden. Ik wil dit ook graag inbouwen, een delay nadat het sein op groen springt. Iemand een idee hoe je dit moet regelen?

Bvd en groeten

John

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Vertrekdelay bij veilgtonend sein
« Reactie #1 Gepost op: 2012-04-05, 20:36:27 »
Hallo John,

Normaal doe ik dat bij de gold versie met de startvertraging, zie plaatje, dit zijn de verschillen in mogelijkheden tussen zilver (links) en gold (rechts), deze mogelijkheid heeft zilver niet en dan zul je iets anders moeten doen.
Bij de blokken van een rit kun je de instellingen doen voor de actuele treinrit en daar zul je dan een vertraging in moeten geven, ik heb niet zo kant en klaar een plaatje voorhanden maar ddaar wil ik de komende dagen wel even naar kijken en zien wat de mogelijkheden zijn.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re:Vertrekdelay bij veilgtonend sein
« Reactie #2 Gepost op: 2012-04-05, 23:25:44 »
Hallo Piet,

Dank voor je reactie. Mocht je een plaatje kunnen schieten dan zou ik dat op prijs stellen want het is mij zo 1 2 3 nog niet duidelijk.

Groeten John

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re:Vertrekdelay bij veilgtonend sein
« Reactie #3 Gepost op: 2012-04-08, 12:35:59 »
Ik heb het werkend. Uitleg:

- Maak een macro aan welke actief wordt wanneer betreffende schedule wordt geactiveerd
- lock exit betreffende blok
- zet sein op groen
- maak een delay van x aantal sec
- unlock exit
- zet sein op rood (kan je ok een delay voor zetten daar sein anders te snel weer op rood komt)

Betreffend sein moet wel loskoppelen van het blok dor het een ander decodr adres te geven.

Groeten John

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Vertrekdelay bij veilgtonend sein
« Reactie #4 Gepost op: 2013-02-07, 08:07:15 »
Hallo John,

Ik heb wat seinen geplaatst op mijn baan en ben nu zover om die vertraging uit te proberen.
Heb eigenlijk nog geen ervaring met de macro's , zou je voorbeeldje kunnen copieeren dat experimenteert wat makkelijker.

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.