Auteur Topic: Keerlusmodule  (gelezen 23256 keer)

GerardWassink

  • Gast
Re: Keerlusmodule
« Reactie #15 Gepost op: 2017-11-23, 10:12:45 »
Maar Hans, dat kun je toch eenvoudig vaststellen door het te meten?

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Keerlusmodule
« Reactie #16 Gepost op: 2017-11-23, 10:19:04 »
Zeker kan ik dat meten. Het is ook niet zo'n probleem. Ik heb als alternatief de keerlusmodule van ldt achter de hand.
Het gaat mij erom of de turncontrol dit ompolen zelf gaat doen, of programmeren, dat stukje kan ik niet uit de handleiding halen.

Gr Hans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Keerlusmodule
« Reactie #17 Gepost op: 2017-11-23, 13:07:37 »
Hans,

De turncontrol poolt de spanning zelfstandig om en daar hoef je verder niets aan te doen.
Als de draaischijf op uitgang 25 komt (dus op de andere helft van de schijf dan wordt er omgepoold)

Ps.
Hans ik weet niet welk programma dat je gebruikt op je PC, als je deze gebruikt en met welk centrale je gebruikt, bv roco of een ander.

Bij het aansturen van de draaischijf met bv traincontroller op de Pc en met gebruik maken van Roco centrale dan moet je opletten dat Roco en verschuiving van 4 heeft met zijn wisseladressen t.o.v. andere systemen, in traincontroller moet je dan ook adres 205 ingeven als start adres en anders zoals in de handleiding staat 201.
Bij gebruik van de Z21 kun je dit in de Z21 instellen dat deze verschuiving door de Z21 wordt gedaan en dan kun je gewoon de oude instelling gebruiken

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-11-23, 13:18:44 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rocofan

  • Gast
Re: Keerlusmodule
« Reactie #18 Gepost op: 2017-11-23, 13:11:04 »
Hallo,

er zit een ompool relais in :-)


Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Keerlusmodule
« Reactie #19 Gepost op: 2017-11-23, 13:17:01 »
Da's mooi. Hoef ik alleen maar rEL in te stellen. Ik kon het echter niet uit de beschrijving halen of dit ook bij digitaal toepasbaar was. Dan kan ik er bijna vanuit gaan dat het symbool +/- op het display aangeeft of je dat dan moet activeren. Ben in dit nog niet echt bedreven, aldoende leert men. Thx.

Gr Hans

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Keerlusmodule
« Reactie #20 Gepost op: 2017-11-23, 15:03:29 »
Hallo Piet,

Ik rij met de multimouse, dus gewoon de roco versterker. Verder nog niets. Verder gaat alles nog analoog qua besturing mbt de wissels. Het eerste wat ik nu aan het maken ben is een lokdepot, naar nederlandsvoorbeeld. Als dat zover af is, ga ik een kopstation maken. 5 sporen niet meer. Ik houdt er wel rekening mee dat het in de toekomst geautomatiseerd kan worden.

Gr Hans