Auteur Topic: Toevoegen nieuw Block in bestaande Block layout  (gelezen 12968 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Toevoegen nieuw Block in bestaande Block layout
« Gepost op: 2012-05-29, 11:57:57 »
Heb in mijn huidige layout een nieuw blok gemaakt en in het switchboard bijgevoegd/ getekend.
Dit blok is nu in de Dispatcher in de "Blocks" te zien maar in de routes wordt hij niet meegenomen dus is ook niet berijdbaar.
Hoe komt dit block in de routes terecht, automatisch?.

regards, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:Toevoegen nieuw Block in bestaande Block layout
« Reactie #1 Gepost op: 2012-05-29, 18:39:24 »
Hallo ad
Heb je dit block ook opgenomen in de detectie?
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Toevoegen nieuw Block in bestaande Block layout
« Reactie #2 Gepost op: 2012-05-29, 22:41:47 »
Hallo Ad

Als ik het goed begrijp heb je in een bestaand plan nog blokken erbij gemaakt, als de bestaande autotrain ritten die gemaakt zijn voordat de blokken zijn toegevoegd en bij deze wil je ook de later gemaakte blokken bij deze ritten toevoegen dan zul je wat anders moeten doen, dit gaat niet automatisch.
Dus reeds gemaakte blokken zijn vastgelegd en deze rijwegen wijzigen zich niet vanzelf als er een blok wordt toegevoegd, dit kan wel en is niet zo moeilijk.

Ik kom daar morgen als er even tijd voor is op terug met een uitleg en wat afbeeldingen erbij hoe het moet.

Als het probleem anders is dan ik begrijp dan hoor ik het wel.


Ad, op het probleempje dat je via de mail heb gestuurt met de pendel ben ik nog niet aan toegekomen, komt ook nog..

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Toevoegen nieuw Block in bestaande Block layout
« Reactie #3 Gepost op: 2012-05-30, 04:19:30 »
Hallo Herman,
ja ik heb de detectie toegevoegd. Het is te zien in de dispatcher en geeft ook aan als ik er een trein opzet dat het blok bezet is.
Bedankt voor je reactie, groeten Ad.

Hallo Piet,
Klopt ik heb het blok later toegevoegd er bestonden al autotrein ritten.
Bedankt voor je hulp, in het algemeen vind ik de software toch niet zo eenvoudig en de handleiding en help on screen zeer beperkt of ben ik nou zo dom en jullie zo ..... Haha.
Zonder jou hulp en je collega's medespoorders zou ik het niet redden.
Piet bedankt, ik hoor van je.
Groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Toevoegen nieuw Block in bestaande Block layout
« Reactie #4 Gepost op: 2012-06-01, 14:09:26 »
Hallo Ad en alle anderen mede spoorders

Hierbij de beloofde uitleg hoe je een blok toevoegd in een bestaande Autotrainrit

bijgevoegd pdf bestand


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Toevoegen nieuw Block in bestaande Block layout
« Reactie #5 Gepost op: 2012-06-04, 07:58:57 »
Hallo Piet,

Je pdf file bestudeerd en uitgeprobeerd, werkt perfect!!
Dus weer bedankt en je uitleg is erg fijn om te volgen.

Zie op internet dat het weer bij jullie echt hobby weer is.
Met vriendelijke groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.