Auteur Topic: Klok scale  (gelezen 11534 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Klok scale
« Gepost op: 2012-06-04, 08:00:27 »

Hallo iedereen, Ik werk met de N schaal spoor (1:160).
Nu was ik bezig met de klok settings in RailRoad Silver en vroeg me af welke tijd scale nu het beste zou zijn in N scale.
Zou hij eigenlijk niet op 160 moeten staan ? Ik begrijp dat de klok dan rond vliegt.
Heb hem nu op scale 10 staan, wat is jullie ervaring en welke scale is het meest natuur getrouw?

Met vr. groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Klok scale
« Reactie #1 Gepost op: 2012-07-04, 02:39:34 »
Hallo Medespoorders,

Dit item is op het moment 18x gelezen, niemand een idee of tip ?

Groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re:Klok scale
« Reactie #2 Gepost op: 2012-07-04, 08:30:23 »
Dag Ad,

De tijdschaal die je kiest is niet zozeer afhankelijk van je schaal, tenzij je life-like wilt rijden, en die afstanden heb je op je baan toch meestal niet. Je kunt de tijdschaal beter zo instellen dat het bij het rijden op een dienstregeling een redelijk maar niet te overvol beeld geeft in de zin van het aantal treinen dat per tijdseenheid langskomt.

Bij de FREMO US-div bijeenkomsten hanteren we een factor 4 of 6, die orde van grootte. Maar daar rijden we met zijn allen 'op de hand' en lopen we rond met onze trein mee.

Voor een geautomatiseerde baan betekent een factor 10 dat een trein die in de dienstregeling twee maal per uur rijdt bij jou een maal per drie minuten langs komt. als je dan voor elke richting in een station een half-uurs en een uursdienst hebt, dan heb je al aardig wat activiteit per zes minuten. Stuur er dan ook nog een willekeurige goederentrein tussendoor eens in de zoveel tijd en je hebt dunkt me genoeg afwisseling!

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Klok scale
« Reactie #3 Gepost op: 2012-07-04, 09:33:47 »
Bedankt voor je info Gerard.
Ik had in mijn gedachte eigenlijk niet zo aan de afstand gedacht alleen aan de tijd, de onderlinge verhoudingen kloppen natuurlijk in het geheel niet.
Ga weer stoeien en een dienstregeling in elkaar draaien.

Groeten uit de moeson tijd, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.