Auteur Topic: Programma voor gebruik teken van aanpassingen  (gelezen 13047 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Programma voor gebruik teken van aanpassingen
« Gepost op: 2012-07-24, 12:48:12 »
Hallo,

Welk programma kan ik het beste gebruiken om in mijn printscreen files te bewerken met text/ aanduidingen, zoals Piet altijd zo mooi doet bij zijn voorbeelden.
Zodat ik duidelijk mijn items/vragen in het forem naar voren kan brengen.
Met vriendelijke groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re:Programma voor gebruik teken van aanpassingen
« Reactie #1 Gepost op: 2012-07-24, 14:21:53 »
Dag Ad,

Ik weet niet of die ook het beste is, maar ik gebruik het programma GIMP (Graphical Image Manipulation Program), een gratis, open source variant met net zoveel of meer mogelijkheden als veel professionele pakketten. Het heeft een redelijk 'steep learning curve', maar je kunt er erg veel mee.

Bijkomend voordeel is dat het op alle grote platformen draait: Mac, Windows en Linux.

Succes,

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Programma voor gebruik teken van aanpassingen
« Reactie #2 Gepost op: 2012-07-24, 18:31:00 »
Hoi Gerard,

Ik heb net een antwoord geformuleerd op Ad z'n vraag ivm de keerlusmodules voor zijn baan en daarin vermeld
dat ik niet zo goed ben in het aanpassen van afbeeldingen à la Piet.
Nu heb ik dus de oplossing hiervoor.
Bedankt, al moet ik het eerst nog leren gebruiken natuurlijk.  ;D

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Programma voor gebruik teken van aanpassingen
« Reactie #3 Gepost op: 2012-07-25, 04:12:00 »
Hallo Gerard,

Bedankt voor de tip, zeer uitgebreid programma.
Voor mijn doel te veel mogelijkheden, ik wil gewoon simpel boven op een JPG tekening wat tekst ,pijlen en lijnen tekenen.
Ben nu Paint aan het proberen, iets simpeler maar nog steeds te veel om even snel iets te maken.

Met groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.