Auteur Topic: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)  (gelezen 18835 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Gepost op: 2013-02-09, 12:37:10 »
 KPF Zeller Rollerbank.

Hallo Roco forum,
Hierbij mijn ervaring met de rollerbank voor N spoor van KPF-Zeller.
Ik heb afgelopen maand een rollerbank XXL N pakket van 150,00 euro gekocht bij de firma KPF-Zeller.

Zie voor mijn bevindingen mijn mail aan de firma Zeller;
Hello Kpf-zeller service desk,          01 feb 2013

Last tuesday I received your shipment after paying the import-duty in good condition here in Thailand.
With the instructions I was able to put the rollerbank together and it is working well for my N locs.
Than I installed the Speed-Cat and installed the software on my notebook.
The software is working fine but I am disapointed about the working of the speedcat.
Sometimes it is rolling a little bit than it stops. I tryed for a few hours but no good result
Also I tryed the Speed-Cat with several locs but the result is the same.
So again it is not working very reliable and not working according your advertisement and my expectations.
I think the investment for the Speed-Cat for N scale is a waste of money.

Waiting for your Reaction, with kind regards,  A. de Groot.

Ik heb na herhaalde vragen tot nu toe nog geen antwoord van de firma KPF- Zeller mogen ontvangen.
Verdere woorden zijn denkelijk niet nodig, geen goed product en service.
Met vriendelijke groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-09, 13:45:00 »
Ad,


Mogelijk was het makkelijker dat je het geschreven bericht ook in het nederland erbij had gezet, niet iedereen is goed in een vreemde taal.

Mogelijk heb je een probleem met de snelheid die jij met je N spoor hebt in Traincontroller, de rollerbank is voorzover ik het weet in Traincontroller standaard ingesteld op H0 en bij gebruik van N spoor moet je dit aanpassen.
Dit moet je doen in het programma Traincontroller.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #2 Gepost op: 2013-02-09, 14:05:23 »
Hallo Piet,

Het is geen probleem met Traincontroller want die gebuik ik niet met het testen van de SeedCat.
Ik gebruik de meegeleverde software van KPf Zeller. met negatief resultaat.
Het is zuiver de mechanische toestand van de Speed- Cat.

Met groet, Ad.

Ps, voor degene die het engels niet machtig zijn maak ik graag na reactie een vertaling in nederlands.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #3 Gepost op: 2013-02-09, 19:53:00 »
Ad,

Kun je even aangeven van welke zeller dat jij de speedcat hebt, er zijn twee soorten en als ik het goed begrijp heb je niet de speedcat van marion zeller maar van kpf zeller

Google maar eens op kpf zeller of op marion zeller dan krijg de de verschillen te zien

Ik heb geen ervaring met kpf zeller maar er wordt in het algemeen gezegd dat dit minder is in kwaliteit, zelf heb ik marion zeller speedcat

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #4 Gepost op: 2013-02-10, 03:35:07 »
Hi Piet.

Ik heb de complete set gekocht bij KPF Zeller. van Matthias Zeller. (service@kpf-Zeller.de)

Mijn reden was dat hij door RailRoad & Co.  TrainController getest was voor hun software.

Met groet Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #5 Gepost op: 2013-02-10, 10:57:27 »
Hoi Ad

Ik zou het moeten opzoeken maar had juist de indruk dat tussen de regeltjes door bij Traincontroller de voorkeur was voor die van Marion zeller, weet het niet zeker wel is het zo dat op de site van Traincontroller door de meeste gebruikers gebruikt wordt gemaakt van de speedcat van Marion.

Als het nu helemaal niet lukt dan zou je de software van Marion kunnen gebruiken (weet niet zeker of die er ook op werkt), het is het proberen waard
http://marion-zeller.de/Downloads:_:19.html

KpF Zeller en Marion zeller zijn broer en zus die het met elkaar niet eens zijn, het schijnt zo te zijn dat Marion het ontwikkeld en KPF het wegkaapt en namaakt met minder kwaliteit?

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #6 Gepost op: 2013-02-10, 12:48:30 »
Hi Piet,

Het is niet de software die het probleem geeft maar het is mechanisch.
De wieltjes van de Speed Cat draaien niet goed mee met de wielen van de loc.

De Heer Matthias is nog niet van me af , krijgt nu elke dag automatisch een herrinering per E- mail tot hij reageert.

Met groet Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #7 Gepost op: 2013-02-10, 20:01:51 »
Dag Ad,

Ik heb al enkele malen gelezen (ik denk op het TC forum) dat het belangrijk is dat je de speedcat gebruikt op de wielen die van antislipbandjes voorzien zijn. Ik vermoed om te vermijden dat de wielen anders de speedcat niet correct zouden aandrijven. Heb je dat al eens geprobeerd?

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #8 Gepost op: 2013-02-11, 09:17:44 »
Heb zelf ook die problemen die je omschrijft. Ik lees nu de tip om de wielen met anti-slip bandjes te gebruiken op de speedcat; dat is inderdaad een slimme tip en was ik nog niet opgekomen ...:-( Ik ga dat dus maar eens doen binnenkort; Oh ja, er zijn ook loks die geen antislip bandjes hebben!!!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

GerardWassink

  • Gast
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #9 Gepost op: 2013-02-11, 12:46:27 »
Zo goed als al mijn (Amerikaanse) loc's hebben geen anti-slip bandjes, dus dat wordt hem niet... Bij mij beweegt de speedcat ook iet altijd mee, soms zit ik gedurende het gehele meetproces de loc met het draaistel vast te houden. Redelijk bagger dus...

Ik snap niet dat ze die rollen (van de speedcat) niet van hard rubber maken, dan zou het een stuk verbeteren dunkt me...

Gerard

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #10 Gepost op: 2013-02-11, 15:34:54 »
Ja Gerard, zelfde ervarin hier, maar als het dan eenmaal goed loopt hebt je ook een perfect gekalibreerd lokje lopen!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #11 Gepost op: 2013-02-11, 17:25:41 »
Hallo happy Speed Cat users ( sorry grapje)

Bedankt voor jullie reacties, sta gelukkig niet alleen en jullie gebruiken HO en ik rij met N dus dat is nog gevoeliger.

Mocht ik nog wat van KPF zeller horen laat ik het weten, met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Ervaringen met KPF Zeller. (rollerbank)
« Reactie #12 Gepost op: 2013-03-01, 15:02:55 »
Hallo Forum,

Zoals beloofd zou ik nog even de afloop vermelden.
Na een paar onvriendelijke mails heen en weer werd mij een nieuwe N Speed-Cat beloofd.
Gisteren hier ontvangen en gelijk uitgeprobeerd deze werkt goed ook met de combinatie van de Speed-Cat software.
Moet wel opmerken dat het een heel gepruts is om de lok goed in de " Rollen" te krijgen zeker in de N schaal.
Maar dat was door de andere forum leden ook al aangehaald.
Dus aan het eind van het verhaal was de KPF Zeller service ondanks enige rimpels goed.

Met vriendelijke groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.