Auteur Topic: spoorwegovergang  (gelezen 15481 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: spoorwegovergang
« Reactie #15 Gepost op: 2013-02-19, 15:33:16 »
Om de trein te laten stoppen, is niet het probleem
in de situatie zoals Piet schetst, gaat de overweg dicht als de trein het blok in rijd en de overweg gaat open zodra de trein het blok heeft verlaten.
Ik zou dus een situatie willen dat de overweg gesloten wordt op een bepaald punt in het blok en ook weer open gaat als de trein op een bepaald punt in het blok is.
deze situatie kom bij mij voor op een dubbelspoor
het mooiste zou zijn dat je een virtueelcontact kunt plaatsen met direct ddaraan een (wissel)adres om mijn relais van de overgang te activeren of te deactiveren
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: spoorwegovergang
« Reactie #16 Gepost op: 2013-02-19, 15:58:58 »
Klopt, en volgens mij moet dat ook zo kunnen!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: spoorwegovergang
« Reactie #17 Gepost op: 2013-02-19, 16:02:13 »
Dan is nu de vraag?
Wie weet hoe dit moet?
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: spoorwegovergang
« Reactie #18 Gepost op: 2013-02-19, 16:28:48 »
Hi Nicoh,

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar heb wat zitten spelen. Heb een brandend huis met verlichting dus heb ik op mijn switchboard  een schakelaar gemaakt on/of en deze verbonden met het invullen in het scherm connection ; systeem en address (bv 50).
Dit adres schakelt van LDT een decoder (910211) dus op mijn switchboard  kan ik met de muis aan en uit schakelen.
Ik heb ook een Macro gemaakt met de operation; zet schakelaar aan, delay ... , schakelaar uit.
Deze macro gekoppeld aan het virtuele contact in het blok en op de plaats waar je wilt schakelen.
Werkt hier prima.
Hopelijk heb ik het als amateur een beetje duidelijk gemaakt, anders vragen.

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: spoorwegovergang
« Reactie #19 Gepost op: 2013-02-22, 10:44:43 »
Hallo Nicoh,

Nog resultaat gehad, leuk om te vermelden.

met groet , Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: spoorwegovergang
« Reactie #20 Gepost op: 2013-02-22, 14:31:28 »
Hallo Ad
ik ben er nog niet verder mee
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.