Auteur Topic: Update Kabelmuis  (gelezen 7207 keer)

Rob Manenschijn

  • Gast
Update Kabelmuis
« Gepost op: 2013-08-31, 19:49:51 »
Roco heeft voor de kabelmuis een update beschikbaar gesteld. Hiermee kun je de cv's t/m 1024 en waarden t/m 255 programmeren.

Rob

P.s. Ach natuurlijk, men wil ook graag deze update hebben. ;) Nou vooruit dan maar, klikklak. :D :D :D

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #1 Gepost op: 2013-09-02, 12:57:15 »
Hallo Rob,

Bedankt voor de tip.
Geldt dit ook voor de draadloze Maus ( de blauwe) ?

Groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #2 Gepost op: 2013-09-02, 13:21:31 »
Hallo Ad,

Nee, alleen de rode multimaus.
Met de draadlose kun je al hoger Cv verwerken. staat voorin de handleiding bij overzicht, Cv 1 - 1024, waarde 1 - 255

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-09-02, 13:24:47 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #3 Gepost op: 2013-09-02, 13:23:41 »
Hallo Piet,

Zo dit was een domme vraag van mij.

Verder geen woorden, hha  groeten Ad.

Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #4 Gepost op: 2013-09-02, 13:26:20 »
Ad

Domme vragen bestaan niet wel vragen die zonder nadenken snel zijn geplaatst en dat overkomt ons alle maal wel eens

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #5 Gepost op: 2013-09-02, 14:55:50 »
Voor de draadloze centrale en muis zijn wel updates, als ik het goed heb zijn dit alleen maar verschillende talen, waaronder het Nederlands. Je moet dan wel de centrale en de muis updaten, doe je de centrale niet en de muis wel, dan wordt het lachen. ;) Want dan staat er een taal voor, wat voor mij gelijk is aan het Timboektaans. :D :D

Rob

Edit: Bij downloads staan de updates, helemaal onderaan de pagina.
« Laatst bewerkt op: 2013-09-02, 14:58:11 door Rob Manenschijn »

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #6 Gepost op: 2013-09-02, 15:10:13 »
Rob,

Ja er zijn wel update's, maar dat was volgens mijn begrip niet de bedoeling van de vraag van Ad, deze bedoelde of het ook mogelijk noodzakelijk om te updates om met de draadlose muis de Cv tot 1024 te kunnen verwerken.
En dat was en is al vanaf het begin met de draadlose muis mogelijk

Altans zo heb ik de vraag begrepen, maar ja wie ben ik?

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #7 Gepost op: 2013-09-02, 15:21:22 »
Piet,

Dat klopt en je hebt het ook goed gelezen en begrepen. Maar ik dacht even door, gebeurt mij wel vaker ;) en dacht misschien dat Ad er niet van op de hoogte was van deze updates. Vandaar maar even de vermelding.

Voor zover mij bekend is ben je Piet Heinst. :D :D :D

Rob

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #8 Gepost op: 2013-09-02, 15:27:06 »
Rob.

citaat, Voor zover mij bekend is ben je Piet Heinst.

Rob soms weet ik het niet meer, ik wordt (ben en voel ik mij ook) oud en dan krijg je die verschijnselen.
Maar gelukkig zijn er momenten dat ik mij ook 18 voel (kijk dan soms schuin opzij als ik in de stad loopt, en krijg dan een por in mijn zij en dan ben ik weer oud)

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #9 Gepost op: 2013-09-02, 15:29:09 »
Piet,

Vandaar al die blauwe plekken, maar wat minder vaak naar de stad gaan. :)
Of Mientje wat vaker thuis laten. :D

Rob
« Laatst bewerkt op: 2013-09-02, 17:59:09 door Rob Manenschijn »

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Update Kabelmuis
« Reactie #10 Gepost op: 2013-09-04, 10:02:46 »
Lekker hoor, een lopi 4.0 programmeren met het eenvoudige MM setje. Kon nu zonder een ingewikkeld parcours af te leggen de helderheid van m'n lampjes aanpassen. Wel eerst even de index cv's op de juiste waarde zetten. ;)

Rob