Auteur Topic: band rollen  (gelezen 19523 keer)

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: band rollen
« Reactie #15 Gepost op: 2014-01-05, 19:49:23 »
Hallo Bertus,

Ik heb denk ik wel zwaardere kabels gevonden, maar dan snap ik niet wat te selecteren in het filter op diepagina.

Hier de link erheen.

http://nl.mouser.com/Wire-Cable/Flat-Cables/_/N-5ggm

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: band rollen
« Reactie #16 Gepost op: 2014-01-05, 21:52:19 »
Hallo Hans,

Op die website had ik ook al eens met de tabellen gestoeid, maar daar was toen niets bruikbaars uit gekomen.
Wel een goede poging  ;)

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: band rollen
« Reactie #17 Gepost op: 2014-01-05, 22:48:11 »
Ha bertus, ik kwam al bandkabel tegen waar 300 volt doorheen kon, maar ik wacht even op Gerard die heeft er geloof ik wel verstand van, ik geloof dat je moet die AWG waardes omlaag moet, maar dat weet ik zelfs niet eens zeker :(


GerardWassink

  • Gast
Re: band rollen
« Reactie #18 Gepost op: 2014-01-06, 00:01:41 »
Ik had toch een link geplaatst naar een AWG <-> metrisch vertaal tabel:


De draad die je noemt is namelijk wel heel erg dun! Zie deze chart, waaruit je kunt afleiden dat AWG 28 staat voor 0,081mm2...  Da's zo dun dat ik ze in mijn berekeningen niet eens heb meegenomen.

HTH,
Gerard


Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: band rollen
« Reactie #19 Gepost op: 2014-01-06, 10:02:53 »
JAwel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het stroom verhaal snap, vandaar dat ik vroeg welke AWG waarde zou eventueel wel kunnen onder de baan voor wissels schakelen en stroom detectie, kan ook in meerdere kabels naast elkaar uiteraard als de 1 zwaarder belast word als de andere.

GerardWassink

  • Gast
Re: band rollen
« Reactie #20 Gepost op: 2014-01-06, 13:10:29 »
Ik denk dat ik me comfortabel zou voelen bij 0,25mm2 (dat is AWG 23 of misschien AWG 22) voor de wisselbediening en de bandkabel zoals jij je die voorstelt.

Voor de stroomvoorziening van de detectiesecties gelden echt andere stroomsterktes, een flinke loc met geluid trekt als snel 0,75 Ampère, en heb je er twee of zelfs drie in consist rijden dan moet je al aan bijna 2,5 à 3 Ampère denken... Dat wil je niet door AWG 28 laten lopen...
Per strekkende meter:
- verlies je 0,5 Volt (dat is 1 hele Volt per meter afstand tot je sectie - heen en terug leiding)!!!
- ga je 1 Watt warmte genereren / verliezen

Voor de laatste toepassing blijf ik bij het advies van een Centrale Voedings Leiding (ook wel ringleiding genaamd) van installatiedraad 2,52 en stroomdetectie modulen zo dicht mogelijk bij je secties.

Gerard

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: band rollen
« Reactie #21 Gepost op: 2014-01-06, 13:43:02 »
Ok Gerard, hoe lager het AWG nummer hoe beter dus.

die ringleiding kan ik met je meegaan, maar die stroomdetectie's niet helemaal, jij zegt zo dicht mogelijke bij de blokken, maar je kan per detectie 8 blokken of bij 3 maar 5 blokken aansluiten, als je net als ik amerikaans wil gaan rijden op een deel van de baan krijg je nog veel losse draden onder de baan, dus wat dan nemen voor AWG bij die stroom detectie punten AWG20 ? of zo iets.


Offline RocoMarcel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 11
  • Waardering: 0
Re: band rollen
« Reactie #22 Gepost op: 2014-01-23, 20:51:39 »
Hans,
We werken met laagspanning... dat houdt eigenlijk in dat als we wat meer vermogen nodig hebben, dit alleen maar opgelost kan worden door meer "vermogen" = "amperes" te leveren.... en deze functie geldt helaas "tot de 2e macht" ... m.a.w., de warmteontwikkeling gaat heel hard... dus dikkere kabel... Flatcable is ontwikkeld voor de computerindustrie en werkt over het algemeen met 50 tot 100 mA, op korte afstanden. M.a.w., je "schuift" als het ware naar een gebied waar je problemen kan verwachten....
Mijn 5 cents
Gr,
Marcel
Roco MultiMausPro - DigitalzentralePro 10830 - OSX Mavericks - VMWare Fusion - Windows 7 Ultimate - Rocomotion 5.9 -  We kunnen het gemakkelijker maken, maar dan is het niet leuker :-p

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: band rollen
« Reactie #23 Gepost op: 2014-01-23, 21:07:38 »
Nou Marcel, als ik zie wat er aan flatcable's tegenwoordig in een wasmachine of vaatwasser zit, weet niet of dat alleen maar zwakstroom is, ik had trouwens een link naar een site met erg veel van dit soort kabels erop

GerardWassink

  • Gast
Re: band rollen
« Reactie #24 Gepost op: 2014-01-23, 21:10:20 »
Hans,

Het maakt geen bips uit of het flatcable is of niet, het gaat om de diameter van de doorsnede. Zie de grafieken.

Gerard

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: band rollen
« Reactie #25 Gepost op: 2014-01-23, 21:19:11 »
Ook niet met de flatcables ide op deze site staan ?? >> http://nl.mouser.com/Wire-Cable/Flat-Cables/_/N-5ggm