Auteur Topic: Big Bull Rail Road, materiaal.  (gelezen 16518 keer)

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Big Bull Rail Road, materiaal.
« Gepost op: 2014-01-03, 21:33:57 »
na ongeveer half marktplaats van rails te hebben ontdaan, en links en rechts een leuke stam, wilde ik jullie mijn eerste aankoop bij wentink toch niet onthouden.

Daar wij, mijn vader en ik gek zijn van de Big Boy, mocht deze uiteraard ook niet aan mijn verzameling ontbreken, vandaag kwam die dus binnen, hieronder enkele foto's van de grote jongen.

Andere foto's volgen nog van mijn overige aankopen, maar ben op deze apen trots eigenlijk wel :D :D :D
« Laatst bewerkt op: 2014-01-12, 12:19:52 door opa-bullcat »

GerardWassink

  • Gast
Re: Opa-Bullcat nieuwe aanwinsten.
« Reactie #1 Gepost op: 2014-01-03, 22:21:41 »
Mooi ding Hans!

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Opa-Bullcat nieuwe aanwinsten.
« Reactie #2 Gepost op: 2014-01-05, 19:38:35 »
Idd erg mooi. Wat een joekel! Heeft die geen grote minimum-radius voor de bochten nodig? Daar moet je dan wel rekening mee houden bij je baanontwerp.

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Opa-Bullcat nieuwe aanwinsten.
« Reactie #3 Gepost op: 2014-01-05, 19:55:52 »
Hallo Bertus, deze joekel kan, als je het mooi wil doen alleen door flex bochten, of er moeten R6 bochten te koop zijn, nog niet eens op gezocht eigenlijk.

Deze bochten zijn trouwens R3 en ik vind hem wel wat overhangen inderdaad, maar is maar test baantje he, opa wacht op grote doos, met meer rails erin, dan kan ik eens echt met draadjes aan de gang en DCC :)

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Opa-Bullcat nieuwe aanwinsten.
« Reactie #4 Gepost op: 2014-01-08, 10:27:32 »
Hans,

In de geoline rails is R4 de maximale radius. Boog GB2 is om weer recht te komen bij een wissel.

In de standaard rails is R11 de maximale radius. LET OP: het gaat tot R6 en dan komt er alleen nog een R9 & R11.

Rob

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Opa-Bullcat nieuwe aanwinsten.
« Reactie #5 Gepost op: 2014-01-10, 17:28:50 »
en vandaag kwam meneer post alweer met een lange doos uit de states, perongeluk filmpje van gemaakt moest foto worden

http://www.youtube.com/watch?v=yeQFI3I43LI

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Opa-Bullcat nieuwe aanwinsten.
« Reactie #6 Gepost op: 2014-01-10, 22:58:04 »
prachtige aanwinst, jammer dat de foto zo snel afgelopen is  ;D ;D ;D ;)
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #7 Gepost op: 2014-01-12, 12:20:53 »
Martijn, ik heb de camera weer werken, dus nu een foto van de kolos :) samen met de wagons die bij het pakket zaten uit amerika.























Het geheel lijkt mij toch een leuk stammetje wagons :)

Hans

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #8 Gepost op: 2014-01-12, 13:58:22 »
Dat ziet er inderdaad héél fraai uit. Mooie sleep en inderdaad die kolos ervoor...prachtig!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #9 Gepost op: 2014-01-16, 20:53:54 »
Vandaag 4 nieuwe wagons, na er laatst 1 van Gerard over genomen te hebben hebben we er nu 5 toch al snel goed voor plusminus 2,5 mtr trein :)



Hans

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #10 Gepost op: 2014-01-16, 21:24:46 »
Dat moet er geweldig uitzien die 2½ meter. Prachtige aanwinsten Hans, ennuh met 2 handen vasthouden  ;) ;D ;D :)
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #11 Gepost op: 2014-01-16, 21:51:06 »
Nou martijn het was  1 onderdeel van de doosjes die ik vandaag binnen kreeg, ik zit er hard over na te denken om met veel amerikaans materiaal te gaan rijden dus dan zit je zo  maar aan meer meters wat stammetje betreft, zeker als er een Big Boy voorstaat ( sorry daar ben ik nu eenmaal gek van )

We gaan gezellig verder , gisteren kwam meneer post al met een doos uit amerika, of ik even xx wilde betalen, dus vraag ik heb je pin automaat bij je, nee dus, wel vandaag kwam meneer met dezelfde doos wederom, ondertussen wij een pin automaat geplunderd om het bedrag in huis te hebben.
En ja hoor, meneer ik heb nog een ander doosje uit amerika, of u voor die ook even xx wil betalen, meneer ik heb alleen geld voor die grote doos die andere dus morgen maar brengen, weet gelukkig wel het bedrag ervan, weer geldautomaat plunderen.

Maar eerst maar eens een loc van MP uitpakken hier, en inderdaad weer een Big Boy, van Rivarossi. ;) en nee het zijn verschillende hwb nu 5 stuks.


daarna 4 container wagons staan verkeerde containers op, maar die kom je overal ter wereld tegen.


en toen de doos uit amerika, die vol zat met van alles, zonder ovp dat wel, maar scheeld mij weer opslag hier.


uiteraard wist ik alwel wat er in zou moeten zitten, maar uit gepakt is het toch een berg materiaal.










zo en hierbij wilde ik het even voor vandaag laten, ik ga weer verder in anyrail met mijn schaduw station en opstel sporen.

Hans

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #12 Gepost op: 2014-01-18, 15:56:33 »
Je bent wel in record tempo een grote verzameling aan het neerzetten! Prachtig spul. Die Big Boy is echt gaaf en die containers... ik vind ze toch wat hebben, moet ik ook eens gaan doen, maar dan wel tp4.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #13 Gepost op: 2014-01-18, 17:13:03 »
Soms komt er ook wel eens een doosje uit amerika binnen hier, gebeurt maar zelden hoor :) , wel na 2 uur uitpakken en neerzetten en weer inpakken en in de doos doen, hieronder enige van de aankopen die in de doos zaten, er moet links en rechts nog wel wat gesleuteld worden maar voor 2 or 3 dollar doe ik niet zo moeilijk.














Daar ik ook wel eens nieuw koop, hieronder mijn aankoop bij een andere toko in de states, per type 6 wagons.



dat was het weer voor vandaag, ben ondertussen wel de tel kwijt :) nog ff en ik heb extra opslag nodig op het dak naast me trein ruimte :D :D

Stom toevallig komt er weer een postbode vandaag aan de deur met 1 doosje uit amerika, hoefde niet eens bij te betalen aan de mee-eters.

Ik dacht mooi even knutselen en kijken wat het word.


Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road, materiaal.
« Reactie #14 Gepost op: 2014-01-27, 19:02:28 »
Zaterdag staat TNT aan de deur, pakjes uit amerika, en ik wil daar centjes voor hebben, wel meneer post maandag terug komen dan zorg ik voor centjes in huis, ik heb alleen plastic geld in huis, die tnt moeten ook eens met hun tijd meegaan vind ik.

maar onderstaand de nieuwe voorraad over 1 loc twijfel ik wel heel erg, zitten beugels op het dak, dus als iemand een mooi bod heeft stuur me een pb zou ik zeggen, weg mag die van mij.





en een leuke stam circus wagens.




onderstaande mag dus verhuizen voor een juist bod.




en een mooie bruine/rooie, beetje vreemd kleurtje


en nog een BB met digitaal al.