Auteur Topic: Vraag ivm roco line wissels  (gelezen 19657 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #15 Gepost op: 2017-02-02, 14:05:53 »
Martijn,

mogelijk is er nog een andere oplossing die eenvoudiger is.

Als je het wissel op zijn plaats heb liggen dan kun je kijken waar de bewegende biels van de tongen ligt en daar een gat boren door de boden, eronder ernaast een dwars plankje schroeven en daar tegenaan de 61195 wisselaandrijving schroeven (Staand), even op het hendeltje van de handbediening letten.
De hoogte moet zo zijn dat het staaldraadje iets boven de biels uitkomt, eventueel een klein gaatje boeren in de beweegbare biels waar het staaldraadje in kan.

en je hebt zo een ondervloer aandrijving met de wisselaandrijving die je nog hebt, je kunt deze dan op een wisseldecoder aansluiten en je hebt tevens een aansluiting voor de polarisatie, mogelijk moet je (stekkertje) zelf maken met een paar dunne draadjes, als voorbeeld daarvoor kun je de stekkertjes aan de geoline wissels nemen

Zie bijgevoegde afbeelding

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-02-02, 14:14:32 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #16 Gepost op: 2017-02-02, 14:26:31 »
TIP VAN DE DAG:

Bij www.modeltreinexpress.nl is de Digikeijs DR4024 €48,95 en dat brengt 1 wisselaandrijving op slechts € 12,24 .....!!!!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #17 Gepost op: 2017-02-02, 14:36:31 »
Ferry

Dit was al besproken met de prijs van digikeijs, paar eurocenten duurder, maar Martijn heeft nog aandrijvingen van de roco geoline over en hoe die te gebruiken bij de roco line zonder bedding..

wel even opletten dat er voor de polarisatie nog een relais bijkomt.


Maar een tip is altijd welkom

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-02-02, 14:40:47 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #18 Gepost op: 2017-02-02, 19:00:31 »
Klopt, puntstukpolarisatie relais komt er nog bij, maar dit schakelt wel veel meer conform voorbeeld dan de klap van het magneetrelais van de geoline wissels.

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #19 Gepost op: 2017-02-02, 20:01:31 »
Deze laatste tip Piet krijgt navolging! Frapante is dat ik eigenljik zelf zat te denken aan het omdraaien van de wisselspoel voor de Line wissel (dus de 40295+40296) toen ik de eerste keer de vraag stelde  maar deze oplossing is vele malen beter. Vooral omdat het 'bouwkundig' veel makkelijker te realiseren is. En zo kan ik inderdaad het teveel aan 61195 benutten. Super tip, merci.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #20 Gepost op: 2017-09-09, 22:17:52 »
Hoi hoi,

Kwam stomtoevallig op het net ombouwsetjes tegen om Roco line wissels via de onderkant van de bodemplaat te sturen. Had ze nog nooit gezien. Vermoedelijk ook niet meer in het programma zo leerde me een snelle google-tocht, of heb ik het mis?

Gaat om Roco 10014 + 10016;

Wie kent ze, wie weet er iets over te zeggen?

Gr.Martijn

H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #21 Gepost op: 2017-09-10, 10:35:32 »
Hoi Martijn,

Ik kan er niet veel over zeggen, ze moeten al wel 20 jaar oud zijn en ik heb ze ook niet in mijn catalogus van voor 2000 terug kunnen vinden.
Heb ze ook nooit gezien.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #22 Gepost op: 2017-09-10, 16:12:19 »
Deze zijn wel heel erg oud. Maar het werkt wel. De juiste diameter boor gebruiken, dan zitten ze redelijk vast in de onderplaat. En dan die kleine schroefjes erin zien te krijgen. ;D. Deze hulpstukken stammen uit de begin 90-er jaren.

Gr Hans

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Vraag ivm roco line wissels
« Reactie #23 Gepost op: 2017-09-10, 18:29:11 »
Oud zijn ze dus in elk geval. Toch jammer dat zulke handige dingen uit het programma zijn verdwenen.... En ze lijken me eigenlijk gewoon enorm handig.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor