Auteur Topic: z21-> internetsnelheid  (gelezen 9657 keer)

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
z21-> internetsnelheid
« Gepost op: 2014-10-29, 12:09:51 »

hallo allemaal,
mijn z21 functioneert prima i.c.m. een tweetal Android tablets van een onbekend merk ( Android 4.0 ) Nu heb ik mezelf een Smartphone Samsung Galaxy 4G cadeau gedaan ( Android 4.2.2 ). Supersnel met gewoon internet. Hij laat direct de z21 zien met als mededeling dat het signaal heel sterk is :) maar dan: ik meld me aan, voer de pincode in en de smartphone zegt dan: afgebroken wegens "te trage internetsnelheid" Is de TP-router van de z21 te langzaam voor zo'n smartphone, of heeft iemand de oplossing? ik heb alles er al 3x afgehaald en opnieuw geinstallerd, maar het probleem blijft; kijk ik ergens overeen?? Alvast bedankt voor alle hulp!
vriendelijke groet,
Bierwagen ( Marius )

GerardWassink

  • Gast
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #1 Gepost op: 2014-10-29, 13:15:10 »
Dag Marius,

Wat vraagjes:

mijn z21 functioneert prima i.c.m. een tweetal Android tablets van een onbekend merk ( Android 4.0 ) Nu heb ik mezelf een Smartphone Samsung Galaxy 4G cadeau gedaan ( Android 4.2.2 ). Supersnel met gewoon internet. Hij laat direct de z21 zien met als mededeling dat het signaal heel sterk is :)

1. Geeft de z21 een wifi signaal af, of is dat je wifi-router?
2. Maak s.v.p. onderscheid tussen het internet (alles wat zich buiten jouw huis bevindt) en jouw LAN (binnen je huis, vanaf je router)

maar dan: ik meld me aan, voer de pincode in en de smartphone zegt dan: afgebroken wegens "te trage internetsnelheid" Is de TP-router van de z21 te langzaam voor zo'n smartphone, of heeft iemand de oplossing? ik heb alles er al 3x afgehaald en opnieuw geinstallerd, maar het probleem blijft; kijk ik ergens overeen?? Alvast bedankt voor alle hulp!

Een eventueel verschil in snelheid kan nooit het probleem zijn. Het ethernet TCP-IP protocol is ingericht om dat op te vangen.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #2 Gepost op: 2014-10-29, 13:22:09 »
De Z21 geeft zelf geen wifi signaal af, dit wordt gedaan door de bijgeleverde route van TPLink.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #3 Gepost op: 2014-10-29, 13:49:09 »
Beste Piet en Gerard:
Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ca 11 ( ! ) apparaten in mijn huis functioneren prima met mijn ziggo Ubee router ( onder wireless -> acces control -> alle betreffende MAC adressen ingeven en op "allow"zetten ) In eerste instantie zelfs met statische IP adressen
Ik weet dat niet de z21, doch de TP-link router het wifi signaal afgeeft en dat geef ik ook aan in mijn introductie verhaaltje. Dus mijn conclusie is, dat de communicatie tussen de smartphone en de ROUTER van de z21 niet goed functioneert en dat begrijp ik nu net niet, omdat er wordt aangegeven, dat er een ERG STERK signaal wordt ontvangen.  En om het nog mysterieuzer te maken functioneert het hele z21 systeem prima met mijn 2 eenvoudige tablets en ook dat geef ik aan in de introductie. ra,ra
groet,
Marius

GerardWassink

  • Gast
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #4 Gepost op: 2014-10-29, 16:23:06 »
Een eventueel verschil in snelheid kan nooit het probleem zijn. Het ethernet TCP-IP protocol is ingericht om dat op te vangen.

Mits dat protocol goed is geïmplementeerd natuurlijk.

Ik heb over dat meegeleverde routertje al meer rare verhalen gehoord. Ik bedoel, waarom zou er een proprietary (van het eigen merk) router moeten worden gebruikt als we het over ethernet hebben? Het schijnt zo te zijn dat je de z21 niet zomaar aan een andere, standaard ethernet, router mag hangen, omdat dit niet zou werken. Voor mij betekent dit dat de nekhaartjes wat overeind gaan, omdat dit niet anders kan betekenen dat men van de standaard afwijkt.

My $0.02...

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #5 Gepost op: 2014-10-29, 16:26:26 »
Na het intikken van mijn vorige antwoord schoot me ook te binnen:

Je hebt vast ook al een eigen Wifi router voor je draadloze internet. Die is ingesteld op een bepaalde adres range.

Hoe is die TP-link router ingesteld? Zit die misschien niet toevallig in dezelfde range?

Wie is de baas over jouw DHCP? Je eigen router, of de TP-Link?

Een boel vragen, ik weet het...

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #6 Gepost op: 2014-10-29, 17:07:39 »
Hoi Gerard en Piet:
Ik denk iets over computerapparatuur te weten en heb de zaak thuis geheel versleuteld. De TP-Link router heb ik geimplementeerd en ook de DHCP overgenomen, nadat dat ding niet wou reageren. Niet dus. Zelfs alles even op automatisch gehad. Noppes.
Welnu; het is een splinternieuwe smartphone, waar nog niet veel in stond; dus heb ik even drastisch ingegrepen, zoals ik vroeger ook weleens deed met computers, welke niet meer wilde luisteren ( of ik iets stoms had gedaan..... ;D)...Gewoon totaal terug naar de fabrieksinstellingen met die smartphone :(. Nadat de Galaxy opnieuw was opgestart en de noodzakelijke Z21 App is geinstalleerd, functioneert de baan perfect :) :). De TP-Link router staat nog steeds in mijn thuisnetwerk ( m.i. niet noodzakelijk, maar goed ) Ik heb NIET de Z21-updater App geinstalleerd...zou het daaraan liggen???? Ik zal het niet weten en dat alleen al vind ik heel erg, want ik wil alles weten; dus ook de oorzaak, maar goed; resultaat telt!!! ;D ;D
Bedankt voor het meedenken en plezier met onze hobby
groet,
Marius

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #7 Gepost op: 2014-11-02, 14:25:00 »
Hoi Piet en Gerard:
Het plezier was van ( zeer ) korte duur >:( Het systeem heeft het heel even gedaan en daarna weer hetzelfde liedje. Ik zal de vraag ook bij Samsung neerleggen. Wordt ( hopelijk ) vervolgd.
groet,
Marius

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #8 Gepost op: 2014-11-02, 14:33:59 »
O ja; ik vergeet nog te vermelden, dat met een I Phone EN een Android smartphone van LG ( van kennissen ) alles wel meteen werkt en het ligt ook niet specifiek aan mijn toestel, want mijn vrouw heeft exact dezelfde Samsung als ik en die doet het ook niet; dus zoek ik het probleem in het type toestel..
gr.
Marius

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #9 Gepost op: 2014-11-02, 15:51:17 »
Hoi Piet en Gerard:
Toevallig dat ik op Beneluxspoornet de oplossing aangedragen krijg :) :).
Bij mijn nieuwe Samsung staat onder geavanceerd bij WiFi verbinding een WiFi timer en die is standaard ingesteld tussen 19.00 u en 21.00 u ( Thuis netwerk doet het altijd )Welnu timer uitzetten en klaar is Kees ( Marius ) Pffffff.... Dank voor alle moeite!
groet,
Marius

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: z21-> internetsnelheid
« Reactie #10 Gepost op: 2014-11-02, 18:47:16 »
Marius,

bedank voor de info.

gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders