Auteur Topic: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?  (gelezen 15241 keer)

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Gepost op: 2015-04-06, 05:45:07 »
Was het iemand al gelukt bezet melders te tonen op de Z21 app? De opties lijken beperkt tot 3 non-roco aanbieders die - en daarmee heb ik een behoorlijk aantal addresses geprobeerd, maar ik krijg nooit de bezet melding te zien krijg die ik wel op de Z21 maintenance programma zie doorkomen.

Het zou nl handig voor het testen zijn ..

Edo

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 2015-04-06, 11:17:01 »
Edo,

Het is niet mogelijk om in de app van de Z21 of z21 een element aan te maken waarin je de terug melder kunt late zien.
De App kent alleen maar elementen voor wissel (diverse), seinen, ontkoppelaar en schakelaars, deze worden dan allemaal gekoppeld aan een Cv adres. (wisseladressen)

Dit geheel heeft niets te maken met de DR4088RB-CS maar geld voor ieder andere module van welke fabrikant dan ook die je gebruik voor terugmelding
De app (tablet en smartphone) moet je dan ook zien als een luxe uitgevoerde handregelaar met een schermpje voor de bediening.

Iets voor de toekomst, zal het eens aankaarten bij Roco, je weet maar nooit.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline cees.cornelissen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 2015-04-07, 10:20:25 »
hallo bij mij speelt de zelfde vraag. Ik heb de DR4088RB ook aangeschaft om d.m.v. stroomdetectie en een z21 (wit) melding binnen te krijgen.
zijn deze wel met Itrain computer programma binnen te halen (of met een ander programma)?

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 2015-04-07, 11:24:45 »
Cees,

Er zijn twee dingen die een beetje door elkaar lopen bij deze vraag, er is verschil tussen de z(Z)21  en de app die gebruikt wordt met de z21.
De z21 kan de terugmelders van welk merk dan ook gewoon binnen halen (dus gewoon erop aansluiten) maar deze zijn niet zichtbaar op de App die bij de z21 hoort, wel zijn de terugmelders zichtbaar in het programma die je naast de app op je Computer gebruikt, dit kan traincontroller zijn of Itrain en ook nog andere dat maakt niets uit.
Kort gezegd, op de computer zijn de terugmelders wel zichtbaar maar op je app die op je smartphone of tablet gebruik niet.

Gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline cees.cornelissen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 2015-04-08, 23:28:36 »
Mijn probleem ligt niet bij de app (tablet) werkt prima. ik verwacht daar ook geen terug meldingen. Ik heb Itrain verbonden met de z21 (wit) werkt allemaal prima locomotieven en wissels.

MAAR terug melding krijg ik niet voor elkaar. in de instructie van DR4088rb staat configureer als roco 10787 ?? wat hoe ???? heb alleen een knopje en kipper lampje ??? en op die maintenance applicatie van de z21 bij R bus zie ik niet gebeuren als in de instructie volg. die instructie zegt stekkers los nemen en niet oven knopjes en groene lampjes?

Het zou mogelijk moeten zijn echter hoe is mij niet duidelijk misschien moet ik iemand bij Digikeijs zien te vinden. ergens moet ik die
bineare code kunnen in geven ??? 000.000.001 en 000.000.011 enz

Hoop dat er nog een expert op dit gebied mij in de goed richting kan brengen


Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #5 Gepost op: 2015-04-09, 03:11:15 »
@Piet

Hoi Piet. Het is zeker wel mogelijk om bezetmelders te laten zien - tenminste op iphone/ipad (heb de android nog niet uitgeprobeerd). Het heeft configuratie opties voor Uhlenbrock 63320, Uhlenbrock Lissy en Bucher GBM16 bezetmelders. Maar niet voor de 10787. Ik had namelijk gehoopt een van de drie zo te kunnen configureren dat het zou werken met de 4088.

@Cees
De procedure voor het zetten van het address is als volgt:
- start de Z21_maintenance, en ga naar de RBUS tab. Het zetten van het address gebeurt onderaan.
- je moet de eerste 4088 op address 1 zetten, als je een tweede hebt komt die op address 3
- sluit de 4088 aan die je wilt programmeren (net voor de volgende stap.. als ie er al aanhangt, loskoppelen en weer aansluiten)
- druk kortstondig op programmeer knop
- het groene lichtje gaat nu lang-uit kort-aan knipperen
- druk 'set address' programmeer function op de maintenance app en dan 'OK' totdat ie klaar is (2x dacht ik)

Hierna ga het lichtje weer normaal knipperen - en moet het allemaal werken.

Groeten!
Edo

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #6 Gepost op: 2015-04-09, 14:44:36 »
Cees,

Welkom op het Forum, had ik al een keertje in een prive mailtje gemeld bij het aanmelden maar bij deze nogmaals.

De allereerste vraag in dit draadje door Edo B was als volg , Was het iemand al gelukt bezet melders te tonen op de Z21 app?

De vaag cq antwoord dat jij hier op gaf was als volg,  hallo bij mij speelt de zelfde vraag

Vandaar dat ik in de veronderstelling was dat je problemen had met het tonen van de bezetmelders op de App, (tablet of smartphone)

Verder heb ik gezien dat je de vraag ook op andere forums heb gesteld, dus wacht ik maar even af wat daar uitkomt, normaal maak ik meestal een soort kleine handleiding met schrift en afbeeldingen hoe het allemaal moet worden gedaan maar twee maal het wiel uitvinden is een beetje verspilde tijd. kost al snel een half uurtje

In afwachting, groetjes Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #7 Gepost op: 2015-04-09, 15:03:56 »
Edo

Je schrijft het volgende ,  Hoi Piet. Het is zeker wel mogelijk om bezetmelders te laten zien - tenminste op iphone/ipad

Helaas heb ik geen IPhone/iPad maar gebruik ik android en daar ken ik de bezetmelders niet zien ,helaas.
Het zal best kloppen dat het bij jouw kan, er zit dan waarschijnlijk verschil in de app,s van appel en androtd, zal het een navragen bij Roco.
de Planning is om naar de beurs in Dortmund te gaan en daar heb ik al jaren goede contacten met de technische man van Roco, hopelijk is hij er dit jaar ook weer , deze is afgelopen jaar met pensioen gegaan maar zou nog wel wat info werk doen op beurzen den demo bijeenkomsten.
Ander maar weer goede contacten opbouwen met de vervanger maar dat kost altijd wat gewenning

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #8 Gepost op: 2015-04-09, 15:27:43 »
Hoi Piet,

Hier twee plaatjes hoe het eruitziet op de iphone.

Wat het bijzondere is dat normaal fabrikanten eerste hun eigen producten ondersteunen, en dan van derden - maar Roco doet het andersom :)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #9 Gepost op: 2015-04-09, 15:49:03 »
Edo.

ziet er anders uit dan bij mij, heb nog even gekeken of er een update aanwezig is maar dat is ook niet het geval, komt waarschijnlijk nog.
Roco heeft tot nu toe steeds eerst de app voor appel uitgebracht en later pas voor android, hopelijk is dat nu ook zo.

gr piet, onderweg vanaf smartphone
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #10 Gepost op: 2015-04-20, 10:01:47 »
Voor de android app zijn er nog geen terugmeld mogelijk heden.
Er wordt door Roco aan gewerkt maar wanneer deze ook op de app van tablet en smartphone die met android werken toegevoegd worden is nog niet bekent.
Ooorzaak hiervan is dat er van Android apparatuur een grote verscheidenheid is en dat de app met verschillende beeld formaten overweg moet kunnen, er zijn in tegenstelling van Appel zeer veel verschillen fabrikanten terwijl je bij Appel maar met een rekening moet houden, Aldus de verklaring van Roco.

Dus nog maar even geduld (hoelang ?)

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #11 Gepost op: 2015-04-30, 15:13:07 »
Piet,

Ik heb Roco gemaild eerder deze week en ze zeiden dat ze de Roco 10787 detector in een volgende versie van de Z21 app zullen ondersteunen:

The next step (next update) of the Z21-app will content the configuration-option for the occupancy-track-functional-symbols with 10787-feedback-modules.

Kind regards,

Modelleisenbahn GmbH
Your Roco Service Team

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4088RB-CS + z21 App bezetmelding mogelijk?
« Reactie #12 Gepost op: 2015-07-06, 23:31:10 »
Inmiddels zijn de terug melders ook voor het besturings systeem android beschikbaar in de app in samenwerking met de z, Z21

Te vinden bij het seinhuis onderdeel en dan bij de wissels onder Response-Module.

eventueel de app even update, de laatste is van 5 juli 2015

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2015-07-07, 13:46:46 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders