Auteur Topic: block editor  (gelezen 9010 keer)

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
block editor
« Gepost op: 2015-05-27, 21:28:38 »
Hallo

Na enkele maanden ben ik zover gekomen dat mijn bijgewerkte baan digitaal goed functioneert maar waarbij er toch nog enkele vragen opduiken.
Voor het toepassen van de verschoven rem en stopmarkering heb ik het nr afbeelding 112 genomen.
Wanneer ik dit  nu in een blok wil toepassen krijg ik een niet zo goed resultaat.
wanneer ik nu het begin van remmen aangeef op 30 (distance)  en de remuitloop op 110 (ramp) dan moet de trein stoppen op 140.
Keer op keer stopt die reeds na 80.
Ik heb nog geen snelheid profiel toegepast,maar ik denk dat het verschil wat ik heb toch niet hierdoor zo erg beïnvloed wordt.
Heeft iemand er een verklaring voor ?Kan er iets zijn in de digitale instelling van de loc.
Herman

GerardWassink

  • Gast
Re: block editor
« Reactie #1 Gepost op: 2015-05-27, 22:06:24 »
Dag Herman,

Wat je beschrijft ligt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan het niet ingemeten zijn van de loc. Dat maakt alle verschil.

Gerard

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: block editor
« Reactie #2 Gepost op: 2015-05-27, 23:10:05 »
Dag Gerard.
Ik ga dan toch maar eerst de loc inmeten.Ik dacht dat het niet zo een groot verschil zou uitmaken.
Ik hou je wel op de hoogte
Groeten
Herman

GerardWassink

  • Gast
Re: block editor
« Reactie #3 Gepost op: 2015-05-28, 08:13:11 »
...
Ik dacht dat het niet zo een groot verschil zou uitmaken.
...

Nou, dat zou je denken. Maar "uit de doos" rijden locs, en zeker de europese, soms wel 250 schaalkilometers per uur.


Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: block editor
« Reactie #4 Gepost op: 2015-05-28, 09:47:53 »
Herman,

Zoals Gerard al aangeeft heeft dit te maken met het instellen van het snelheid profiel van de lok.

Om het helemaal duidelijk te maken (ook ik vind het verschil wel erg groot) zou je nog even kunnen aangeven hoe je de stopmelder hebt ingedeeld, omdat normaal de trein altijd door rijd totdat de stopmelder wordt geactiveerd.
De trein stopt normaal niet aan het einde van de remmelder (remuitloop) behalve wanneer je de minimum snelheid (kruipsnelheid)van de lok op 0 hebt staan.
Kijk maar een op afbeelding 76 Snelheidsprofiel daar zie je de bovenste schuif een klein beetje open staan (2 a 3 streepjes) en als die dicht staat dan stopt de lok aan het einde van de uitloop, als die openstaat dan kruip de lok totdat de remmelder wordt geactiveerd.

Dit alles wordt ingesteld als je de lok inregelt, maar je kunt ook eerst kijken naar de kruipsnelheid of die goed staat, dit wordt veel vergeten met het gevolg dat de lok niet doorrijd tot de remmelder. Maakt soms al een groot verschil

Voor een exacte en goede afstelling is het inmeten van de lok een pre.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: block editor
« Reactie #5 Gepost op: 2015-05-29, 11:26:21 »
Hallo Piet
De instelling is : stoppen na 140cm  distance na 30cm en rampe (afremming) 110cm
Doordat ik wat te weinig ruimte heb overweeg ik een rollenbank maar dan moet ik ook de silver upgraden naar gold en dat wordt dan ook prijzig.
Groeten
Herman

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: block editor
« Reactie #6 Gepost op: 2015-05-29, 15:18:59 »
Herman,

Heb je al gekeken naar de instelling van de lok (kruipsnelheid)

Zet Tc in de editer mode en klik een lok aan een open eigenschappen, vervolgens Antreib dan Automatikbetreib en vervolgens kijken of de min schuifbalk een beetje openstaat

Dit moet je wel vooriedere lok appart instellen

Zie afbeelding


Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: block editor
« Reactie #7 Gepost op: 2015-05-29, 15:34:46 »
Heb ik ook nog nooit gedaan Piet.
Het is ook niet nodig als de som van de twee andere afstanden gelijk is aan de afstand van de stopmelder...

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: block editor
« Reactie #8 Gepost op: 2015-05-29, 20:13:20 »
Hallo Piet
Ik heb nogmaals de betreffende loc nagezien en de decoder staat op cv 2 ;;op1 dus de kleinst mogelijke snelheid en dat gaat ook zo.
In de antrieb staat de markering op 1cm van de kant voor de ,aut speed and brake.
De ingegeven snelheden zijn 100 vw en 50rw. en acc 27%    en dec 54%.
Eigenlijk zou ik denken dat het toch redelijk zou moeten kunnen gaan , maar het blijft nog altijd dat ie stopt op 80 à 90 cm ipv 140
Groeten
Herman.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: block editor
« Reactie #9 Gepost op: 2015-05-29, 20:33:58 »
Herman,

Zou je mogelijk het traincontroller bestand (banenplan) naar mij kunnen mailen, mogelijk kan ik dan wat meer zien.

Mag naar mijn prive mail maar ook als aanhang op het forum maar dan wel graag even in een zip bestand omdat het anders niet gaat op het forum.

Vind het vreemd waarom hij steeds te vroeg stopt, ook al is de lok nog niet ingemeten moet het beter kunnen.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: block editor
« Reactie #10 Gepost op: 2015-05-29, 23:04:34 »
Hallo Piet

Ik ga dit een deze dagen mailen,waarvoor bij voorbaat dank voor de hulp/
Groeten
Herman