Auteur Topic: Z21 en Multimaus  (gelezen 6308 keer)

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Z21 en Multimaus
« Gepost op: 2015-08-01, 16:47:07 »
Sinds kort ben ik de (rode) multimaus in combinatie met de Z21 gaan gebruiken. Dat werkt op zich prima via de X-bus. Maar vandaag wilde ik een lok via de I-pad laten rijden. Maar dat ging niet goed. De lok rijd slechts een kant op. Terwijl hij met de multimaus wel beide kanten op rijdt. Ik dacht wel eens meer wat strubbelingen te hebben gemerkt maar heb daar geen aandacht aan geschonken omdat ik tijdje met de multimaus heb gewerkt. Weet iemand wat dit kan zijn? 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Hansman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Z21 en Multimaus
« Reactie #1 Gepost op: 2016-04-05, 20:58:03 »
Ik ben hetzelfde van plan. Is er bij u al een oplossing?
z21, Multimouse en iPad. Sprog3. Fleischmann wissels en rail, iTrain 4 Pro op Apple iMac met High Sierra

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Z21 en Multimaus
« Reactie #2 Gepost op: 2016-04-07, 11:51:57 »
Hans,

Of je het een oplossing kan noemen weet ik niet. Maar ik heb inmiddels TC zo ver in de pc staan dat ik weinig meer met de I-pad werk. Die gebruik ik meestal alleen nog om in de Z21 te programmeren. Het is altijd al mijn bedoeling geweest om deels automatische op TC en deels handmatig te rijden. Dan vind ik de multimaus iets plezieriger om handmatig mee te rijden. Vanwege andere bezigheden ligt de hobby op dit moment wat stil en blijft het bij wat dingen uitproberen en nadenken over de volgende stappen. Bijvoorbeeld het kalibreren van de locomotieven. 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.