Auteur Topic: MultimausPro / Zentrale  (gelezen 6412 keer)

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
MultimausPro / Zentrale
« Gepost op: 2016-04-16, 19:06:46 »
Beste allemaal:
Ik ben al jaren blij met mijn blauwe draadloze muis met 10830 Zentrale, zo blij, dat ik de witte z21 maar zelden of niet gebruik,, maaaaaaaaar de pret lijkt voorbij.
De centrale staat na het inschakelen van de stroom vandaag op rood met een knipperend gele LED en met geen mogelijkheid krijg ik het weer goed. Resetten volgens de gebruiksaanwijzing,, op een ander spoor aansluiten ( ik rijd met gescheiden stroomkringen ) en daar verder alles afgehaald. De blauwe muis een totale reset gegeven en daar kan ik nu dus ook geen kanten meer mee op. Ik heb via een aparte gewone centrale met rode muis op beide stroomkringen gereden, prima,  en daar zit het dus niet in. Ik heb wel op het programmeerspoor een ESU Lokprogrammer staan, maar bij mijn beste weten heb ik de Programmer en de 10830 niet tegelijkertijd actief gehad op het programmeerspoor. Wat kan er toch aan de hand zijn en hopelijk zie ik iets simpels over het hoofd.
Alvast bedankt voor jullie reacties en vooral hulp,
vr.gr.
Marius


Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #1 Gepost op: 2016-04-16, 20:00:55 »
Hallo Marius,
Dat lijkt inderdaad niet gunstig. Maar het klinkt misschien heel raar (en wellicht heb je dat al gedaan), probeer de Centrale te resetten en dan zonder dat er iets op aangesloten is. Heb ooit eens iets aan de hand gehad en dat was toen uiteindelijk de oplossing. Succes.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #2 Gepost op: 2016-04-17, 17:38:37 »
Dank voor de suggestie Martijn, maar dat sorteert ook geen effect. Vanmiddag van de 2 stroomkringen er weer eentje gemaakt en de z21 weer  in glorie  herstelld / aangesloten. Werkt natuurlijk prima, maar blijft voor mij onwennig. Als iemand toevallig een goed adres weet om naar de Zentrale Pro te kijken, dan hou ik me aanbevolen.
Dank en vr. gr.
Marius

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #3 Gepost op: 2016-04-18, 00:12:19 »
Okay jammer. Misschien dat Gerard of Piet er nog wat over kunnen zeggen, die weten zulke dingen meestal wel?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #4 Gepost op: 2016-04-18, 08:44:57 »
Ik vond bij Fleischmann een handleiding, waarin op de bijgevoegde schermafbeeldingen enkele passages.

Kun je daar iets mee?

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #5 Gepost op: 2016-04-18, 09:59:32 »
Marius,

Een paar vraagjes omdat het mij niet helemaal duidelijk is

Je schrijft in eerder berichten,
Ik ben al jaren blij met mijn blauwe draadloze muis met 10830 Zentrale, zo blij, dat ik de witte z21 maar zelden of niet gebruik.
Dus je gebruik dan alleen de multimaus pro en niet in combinatie met de z21

 ik rijd met gescheiden stroomkringen ,
Dat zijn er dus minimaal 2 en gebruik je dan een andere booster daarbij of heb je dat nog anders aangesloten?

Vanmiddag van de 2 stroomkringen er weer eentje gemaakt en de z21 weer  in glorie  herstelld / aangesloten. Werkt natuurlijk prima
Als een booster gebruik voor de 2e stroomkring kun je dat ook zo aansluiten op de z21 en moet je er niet een van maken.

Heb je de multiZentrale geupdate  met de versie V109.exe dan is het mogelijk niet goed gegaan omdat dit de update is voor het gebruik aan de loconet bus van de Z21 (zwarte) en ik weet niet of het dan ook gaat met de z21 (witte, denk het niet de z21 heeft geen loconet aansluiting), Probeer in dit geval het terug te zetten naar versie V108.exe

Voorstel,
Maak de Multimaus pro los van de baan Stekkertje eruit bij trackout en kijk dan eens of de draadloze maus en de lampjes het wel goed doen. eventueel een klein los stukje rails eraan waar je nog een lok op kunt zetten

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #6 Gepost op: 2016-04-18, 18:52:42 »
Beste Piet en Gerard:
Toen het fout ging was de z21 op geen enkele manier met de baan of met iets anders verbonden. Gewoon helemaal werkeloos.
De twee stroomkringen werden gemaakt met gebruikmaking van een 10764. dat gaat al jaren prima als je maar zorgt voor een strikte scheiding en de twee muis in/uitgangen , master/slave van de 10764 maar afplakt, zodat er beslist niets op aangesloten kan worden Bij mij op twee pllaatsen. Reden waarom ik de twee stroomkringen samengevoegd heb, is dat de z21 veel gevoeliger is voor de overgang van de enen naar de andere stroomkring. De MPZ heeft er geen moeite mee en de z21 valt even in storing / overload.
Voor mij zijn er 2 mogelijkheden:
1: Ik had een paar dagen van tevoren mijn nieuwe ESU LokProgrammer aangesloten op het programmeerspoor, waar ook de MPZ op stond, maar volgens mijn beste herinnering heb ik die twee niet samen actief gehad op het P-spoor. Toeval??
2 Ik heb inderdaad geprobeerd de MPZ te updaten en zo ook de blauwe muis, welke het nu dus nu ook op geen enkele manier meer doet.
Ik heb inderdaad de Zentrale al helemaal los geprobeerd te resetten, maar niets doet het meer.
Alleen een los stukje rails met daaraan de MPZ moet ik nog proberen; had ik maar nooit aan dat updaten begonnen, want alles functioneerde toch goed. Maar daar koop ik nu niets meer voor.
Ik heb hier al eens eerder geventileerd dat ik een groot vertrouwen heb in jullie kennis dus als er nog een genialle inval is, dan hou ik me aanbevolen.
Bedankt alvast.
vriendelijke groeten,
Marius

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #7 Gepost op: 2016-04-18, 20:14:57 »
Marius,

Kun je aangeven met welke versie je hebt geprobeerd de multizentrale te update, de versie V109.exe is voor de loconet aansluiting.
Probeer een of je de multzentrale opnieuw kunt update met de versie V108.exe, waarschijnlijk eerst een reset.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: MultimausPro / Zentrale
« Reactie #8 Gepost op: 2016-04-21, 17:54:29 »
Beste Piet:
De reactie is :"Es wurde keine MultiZentralePro gefunden" en die reactie kreeg ik ook steeds eerder. en telkens versie 108 gedaan. Eerst een reset gaat niet want de Zentrale reageert nergens op.
Dank ook voor jouw pogingingen. Is er ergens in NL een vertrouwd reparatieadres? Of is er nog een andere mogelijkheid?
Dus.
vr.gr.
Marius de USB verbinding vindt niets