Auteur Topic: Wissels bedienen met z21 en ipad  (gelezen 10667 keer)

Offline jandebont

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Wissels bedienen met z21 en ipad
« Gepost op: 2017-02-08, 08:00:20 »
Hallo,
Ik heb een Digikeijs DR 4018 gekocht en wil de wissels bedienen via de z21 (wit) en de ipad.
Ik heb de z21 app op mijn ipad staan maar ik krijg het niet voor elkaar om hiermee de wissels te bedienen.
Zou iemand me dit in stappen uit kunnen leggen hoe ik di moet doen?

Mvrgr,
Jan

GerardWassink

  • Gast
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #1 Gepost op: 2017-02-08, 09:13:58 »
Dag Jan,

Wat staat er in de handleiding?
Welke stappen heb je gevolgd?
Wat lukt er niet, bij welke stap?

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #2 Gepost op: 2017-02-08, 09:34:24 »
Mogelijk een belangrijke vraag, als aanvulling op de vraag van Gerard

Kun je de wissels wel met de b.v de multimaus bedienen, dit vraag ik om te zien waar het probleem zich al voor kan doen.
Kun je de wissels niet met de multimaus bedienen dan zit het probleem niet in de app en dit eerst oplossen en anders zit het in de instellingen bij de app

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline jandebont

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #3 Gepost op: 2017-02-08, 09:37:07 »
Hallo Piet,
Ik kan de wissels wel bedienen met de Multimaus.

Gr Jan

Offline jandebont

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #4 Gepost op: 2017-02-08, 09:51:11 »
Hallo Gerard,
Ik heb het volgende gedaan
stap 1 Settings gekozen, daarna Track Controls Center, daarna op het kruisje gedrukt komt er een wissel deze op adres 1 gezet daarna op de rode knop van de decoder DR 4018 gedrukt het lampje blijft branden en er gebeurt niets.
Zo staat het in de handleiding van DR 4018.
Dus ik weet niet wat er fout gaat.

Jan
« Laatst bewerkt op: 2017-02-08, 10:21:32 door jandebont »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #5 Gepost op: 2017-02-08, 11:00:50 »
Jan,

Als je de wissel die aangesloten is op de DR4018 kunt bedienen dan is dat goed aangesloten en hoef je niets meer aan de Dr4018 te doen.

op de app bij instellingen en seinhuis je wissel invoeren en deze bij configuratie voorzien van het juiste wisseladres
Daarna naar Control gaan om je baan te bedienen en in het venster van de wissels moet je nu het wissel kunnen bedienen door op het betreffende wissel te klikken en deze zal dan omgaan.

Dit alles natuurlijk wel als voorwaarde dat de app verbinding heeft met de z21

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline jandebont

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #6 Gepost op: 2017-02-08, 12:48:38 »
Hallo Piet,
Ik heb alle 8 wissels erin gezet op de ipad in de z21 app maar ik zie er maar een staan wissel 8 waar zijn de andere nu gebleven?
Als ik op dit wissel 8 klik werkt dit.
Ik snap er niets van.

Gr Jan

GerardWassink

  • Gast
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #7 Gepost op: 2017-02-08, 12:50:34 »
Jan,

Welke adressen heb je die andere wissels gegeven in de software?
En kloppen die ook met de adressen die je gebruikt als je ze met de MM aanstuurt?

Gerard

Offline jandebont

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #8 Gepost op: 2017-02-08, 12:52:24 »
Hoi Gerard,
Ik heb ze dezelfde adressen gegeven aal in de Multimaus.

Jan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #9 Gepost op: 2017-02-08, 13:31:05 »
Jan,

citaat,
Ik heb alle 8 wissels erin gezet op de ipad in de z21 app maar ik zie er maar een staan wissel 8 waar zijn de andere nu gebleven

Heb je dan ook 8 wissels ingevoerd bij gedeelte seinhuis,
Je moet ze dan ook 8 maal invoeren door op het plusteken te klikken en het wissel type te selecteren (bedieningselement) en deze komt dan links bovenaan in beeld, je versleep deze dan b.v. naar het middendoor er op te gaan staan en vast te houden en verslepen, door er dan op te klikken kun je het configureren (adres geven) n dan doe ook bij de volgende en dat zo vaak dat je een wissel nodig hebt.
Andere mogelijkheid waar ze zijn gebleven is dat je mogelijk bij toeval een tweede blz (scherm) hebt geopend en ze daar in hebt gezet, dit doe je door over het scherm naar link te vegen en je komt dan in een volgende blz. er staat een cijfer onderaan de blz waar je de wissels hebt ingevoerd.
Er zijn een aantal bladen dat zichtbaar is en dat bv als blad een wat staat dan kun je ook naar blad 2 en als daar ook iets staat dan kun je naar blad 3, dus steeds tot een blad verder waarin nog niets staat.

zo gaat dat bij de app van Android, mogelijk wijkt de app van de iPad (appel) af  maar dat weet ik niet.
Er zit ook nog verschil in de app op je tablet en de smartphone
 
Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-02-08, 13:34:10 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #10 Gepost op: 2017-02-08, 17:09:25 »
Jan,

als ik het goed lees heb je al je 8 wissels in Track Control Settings op je Ipad gezet. Aan de rechterkant onder eigenschappen?properties heb je alle cv adressen ingevuld zoals die ook in je multimaus staan. En nu ben je een aantal wissels kwijt. Heb je al geprobeerd over het scherm van je Ipad te vegen? Op je ipad kan je meerdere schermen met diverse wisselstraten hebben staan. Het zijn dat je tussen de installatie per ongeluk over het scherm een veegbeweging hebt gemaakt waardoor andere wissels op een nadere "bladzijde" terecht zijn gekomen. Met de Ipad naast me probeer ik met je mee te denken wat er gebeurt zou kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline jandebont

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Wissels bedienen met z21 en ipad
« Reactie #11 Gepost op: 2017-02-09, 07:50:39 »
Hallo allemaal,
Het is me nu gelukt om alle wissels erin te krijgen na lang proberen alles staat mooi op een pagina en kan ze ook bedienen.
Het heeft me wel veel tijd gekost maar het is me toch gelukt.
Ik wil eenieder bedanken voor het mee denken om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Jan