Auteur Topic: Wlan multimause loopt vast  (gelezen 5532 keer)

Offline Dirk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: -1
Wlan multimause loopt vast
« Gepost op: 2018-06-23, 10:17:47 »
Heren,

Ik heb sinds enige tijd een zwarte Wlan MM van roco. Ik heb die van Lippe in Duitsland,. Die heeft een maand prima zijn werk gedaan tot ik de MM een tijdje niet gebruikt heb wegens werken aan de baan. De MM is gekoppeld aan mijn Digikeijs centrale, welke een wifi router heeft ingebouwd. Nu wilde ik enkele dagen geleden de MM weer gebruiken voor test te rijden, ik druk op de knop en krijg de melding 'Low Battery' en ze gaat uit. Prima, ik haal de accu's eruit en steek er nieuwe in, druk op de knop en de MM start op. Ze connect, maar dan gaan de 3 rijsymbolen boven midden scherm knipperen. Zowel de pijl voor links, de pijl voor rechts alsook het pauze symbool. En ik kan niks doen. Ik heb alles geprobeerd om weer leven in de MM te krijgen, volledige reset en weer gekoppeld, deels reset, software van de DR5000 geherinstalleerd en steeds lukt alles tot het mement dat de koppeling ontstaat, dus als het antenne symbool stopt met knipperen en constant wordt, dan daan weer de 3 rijsymbolen knipperen en hangt de muis. De centrale kan ik nog wel met de rode bedrade controller bedienen.
Wie kan me een tip geven? Ik heb geen Z21 centrale.

mvg

Dirk
H0 2-rail digitaal, Koploper, Digikeijs DR5000, Rosoft, Peco rails code 100

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2018-06-23, 11:05:46 »
Dirk,

Allereerst welkom op het Forum.

Voor zover ik het nu kan lezen is er een communicatie storing tussen de Digikeijs centrale DR5000 en de WLAN-Multimaus,
Je zult de verbinding opnieuw moeten configureren zeker nadat je alles hebt gereset, De WLAN verbinding is wel aanwezig meer er is geen communicatie.
meld de multimaus opnieuw aan bij de Digikeijs centrale zoals je dat ook de eerste keer hebt gedaan, (Je schrijft immers dat het wel heeft gewerkt).

PS, vergelijk het een beetje met je mobile telefoon, je bent ergens en je hebt verbinding met de Wifi ter plaatse maar je kunt niet internetten, dat komt omdat je bv niet het juiste wachtwoord hebt ingegeven of ip adres, zo is het ongeveer ook bij jouw, wel verbinding maar niet de juiste gegevens ingegeven in de DR5000.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2018-06-23, 11:28:25 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: -1
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2018-06-23, 15:12:08 »
Piet,

Wat bedoel je nu precies, De eerste keer heb ik exact hetzelfde gedaan als nu, ik denk niet dat er nog een andere procedure is. Het is het feit dat die 3 rij-icoontjes knipperen, daar vind ik nergens info van terug. Het IP klopt, zowel als ik automatisch connect alsook als ik manueel verbinding maak. En het PW is ook OK, anders zou er geen verbinding komen dacht ik zo. Ik weet niet hoe er met een Roco centrale verbonden wordt, maar ik veronderstel dat het ook zo zal zijn.
Toch bedankt voor de suggestie, ik zoek nog verder.

mvg

Dirk
H0 2-rail digitaal, Koploper, Digikeijs DR5000, Rosoft, Peco rails code 100

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2018-06-23, 19:59:22 »
Dirk,

Kijk ees in de Duitse handleiding van de Wlan maus op blz 8 onderaan en daar staat duidelijk dat bij de 3 icoontjes en de antenne dat er dan wel verbinding is met de z21 maar dat geld ook voor de Dr5000 maar geen communicotine is.
Dit komt omdat de instellingen in Dr5000 niet juist zijn.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: -1
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2018-06-23, 20:39:27 »
Piet,

super, bedankt, ik heb er echt overheen gekeken. Bestaat er eigenlijk een Nederlandse handleiding van deze MM?
Ga eens verder zoeken.

Dirk
H0 2-rail digitaal, Koploper, Digikeijs DR5000, Rosoft, Peco rails code 100

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2018-06-23, 20:46:21 »
Dirk,

Er is geen Nederlandse handleiding van de Wlan maus, mede door drukte en omstandig heden ben ik daar ook nog niet aan toegekomen om de belangrijkste stukken te vertalen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: -1
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2018-06-25, 10:40:38 »
Is gelukt, thnx voor de hulp

Dirk
H0 2-rail digitaal, Koploper, Digikeijs DR5000, Rosoft, Peco rails code 100

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #7 Gepost op: 2018-06-25, 12:23:02 »
Dirk,

Top! dat het weer werkt.
Waarschijnlijk dus een instellingsfout in de Multimaus of Dr5000, type foutje is zo gemaakt.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: -1
Re: Wlan multimause loopt vast
« Reactie #8 Gepost op: 2018-06-25, 13:48:43 »
Dirk,

Top! dat het weer werkt.
Waarschijnlijk dus een instellingsfout in de Multimaus of Dr5000, type foutje is zo gemaakt.

Gr Piet

Yep.

Dirk
H0 2-rail digitaal, Koploper, Digikeijs DR5000, Rosoft, Peco rails code 100