Auteur Topic: centrale Mulitimaus Pro (Fleischmann) kan geen CV's meer uitlezen  (gelezen 6024 keer)

Offline the bold

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Goedemiddag allemaal,

Sorry dat ik jullie weer eens met een probleem kom lastig vallen. Na een lange herstelperiode en ziekenhuisverpleging ben ik mij weer wat gaan bezighouden met onze prachtige hobby, in mijn geval spoor N. Nu heb ik kortgeleden 2 updates gedaan voor de Multimaus, uitbreiding van de F-funties en nog een die ik mij niet meer herinner. Ergens ben ik bang dat ik een update heb uitgevoerd die niet voor de Multimaus bestemd is. Soms krijg ik op het display "Error 1"te zien. Als ik CV's wil uitlezen via de "menu" knop, zie ik de loc reageren met een klein rukje voor of achteruit, maar het display laat geen waarde zien.
Kan je soms de Multimaus terug zetten naar de basiswaardes zonder dat al de CV gegevens verloren gaan?

Als iemand mij hiermee zou willen helpen zou ik heel plezierig vinden.
Alvast bedankt iedereen voor het meedenken,

Groet,

Hans
spoor N, Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: centrale Mulitimaus Pro (Fleischmann) kan geen CV's meer uitlezen
« Reactie #1 Gepost op: 2018-08-15, 21:45:35 »
Hans,
Error 1 betekend dat je op deze manier niet kunt pogrammeren, mogelijk staat bv de lok op het programmeer spoor en de multimaus in de rijmode of omgekeerd.
Dat de lok kleine spongetjes maakt betekend dat de opdracht is ontvangen.
Met de multimaus kun je geen cv uitlezen en moet je maar aannemen dat cv juist zijn geprogrammeer.
Bij het terug zetten van de multimaus naar de basis instelling gaan er geen cv instellingen verloren, deze staan in de decoder die in de lok zit.
Je kunt de multimaus op 2 manieren resetten, met en zonder behoud van de gegevens die in de bibliotheek staan, kijk in de handleiding.

Hopelijk is dit bericht voldoende maar anders zijn er nog aanvullingen maar dan moet ik thuis zijn, dit bericht is vanaf mijn smartphone.

Groetjes Piet
« Laatst bewerkt op: 2018-08-15, 23:45:03 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline the bold

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Re: centrale Mulitimaus Pro (Fleischmann) kan geen CV's meer uitlezen
« Reactie #2 Gepost op: 2018-08-16, 12:02:34 »
Goedemorgen Piet,

Hartelijk dank voor jouw snelle antwoord. Het was jou wel duidelijk het een "Pro" centrale betreft?
Heb dus de blauwe handsfree MultiMaus. Ben erg bang dat ik mijn bibliotheek spontaan ga wissen. Kon in de gebruiksaanwijzing zo snel nog niet vinden hoe ik kan resetten met behoud van de bibliotheek, maar wellicht moet ik mij er wat uitgebreider in gaan verdiepen. Dus volgens jou kan het niets met downloads te maken hebben?

Vriendelijke groet,

Hans
spoor N, Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: centrale Mulitimaus Pro (Fleischmann) kan geen CV's meer uitlezen
« Reactie #3 Gepost op: 2018-08-16, 12:45:56 »
Hans,
Ik heb het begrepen dat je met de Multimaus Pro en Pro centrale werkt
Ik gebruik die zelf ook

Kijk eens in de handleiding onder punt 3.3 zuruecksetzen (duitse handleiding) blz 43 en in het Nederland vertaald vindt je op deze site

 
   Terugzetten Als bijzondere gebruikvriendelijke Digitale besturing kunt U de multiMAUSpro niet alleen compleet maar ook in delen fabriek stand terugbrengen.
 
3.3.1 “NICHTS” is zo te zeggen de nooduitstap in dit Menupunt.
3.3.2 Een reset van de “Systeeminstelling” brengt alle invoeringen in het Menu Ëinstellungen” op de fabriek instelling terug. De Lok-bibliotheek blijft behouden. Als er een kalibrering  gedaan is (zie 3.3.7), dan moet deze na de Reset opnieuw gedaan worden.
3.3.3 Wilt U de “LOK=BIBLIOTHEEK” wissen, kies dit dan als onderpunt.
3.3.4 Kiest U “FAHRWEGE” (RIJWEG) uit, dan worden alle rijwegen gewist.
3.3.5 Alle ingevoerde “DUBBELTRACTIES” kunt U via dit punt wissen.
3.3.6 Met “ALLES” zet U de multiMAUSpro  compleet in de oorsprong terug, Alle reeds voorgenomen invoeringen worde daarbij gewist. Bij de voor genoemde punten moet U alleen de “Licht/OK’-toets drukken. U komt daarna automatisch op het menuniveau “ZURUECKSETZEN” (TERUGZETTEN) terug.
3.3.7 “KALIBREREN” moet de multiMAUSpro in normale omstandigheden niet , dit is al gedaan bij de aflevering. Door externe temperatuur wisselingen kan het voorkomen dat de rijregelaar opnieuw juist moet worden gezet, zoals wanneer bij de nulstelling een lok rijd. Ga dan als volgt te werk: -- Als eerste beeld van het onderpunt ziet U “Start?”. Bevestigen met “Licht/OK”-toets. Er verschijnt “LINKS” in het display -- Draai de rijregelaar tot de aanslag links. Bevestigen met “Licht/OK”-toets. Er verschijnt “MITTE” in het display. -- Draai de rijregelaar in het midden (nulstelling) en bevestigen met “Licht/OK”-toets. Er verschijnt “RECHTS” in het display. --  Draai de rijregelaar tot de aanslag naar rechts. Bevestigen met “Licht/OK”-toets. Komt U weer in het uitgangsniveau “ZURUECKSETZEN” terug. 
 
Reageert de multiMAUSpro  helemaal niet meer op de toetsenopdrachten, dan kunt U met de volgende toetscombinatie deze weer op fabrieks instelling terugzetten: Druk gelijktijdig “Shift” en “Menu’ en kort op de “Licht/OK”-toets. Er verschijnt de tekst “RESET ALL?”. Bevestig dit met de “Licht/OK”-toets, de multiMAUSpro  wordt terug gezet start opnieuw. Wij wijzen U erop dat daardoor de Lok-Bibliotheek compleet wordt gewist.



Kijk eens of je hier al wat aan hebt, anders hoor ik het wel.

Groetjes Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline the bold

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Re: centrale Mulitimaus Pro (Fleischmann) kan geen CV's meer uitlezen
« Reactie #4 Gepost op: 2018-08-16, 13:19:37 »
Fantastisch Piet voor jouw snelle en uitgebreide reactie, waarvoor hulde. Vanavond ben ik niet thuis, maar ga met jouw info zo snel mogelijk aan de slag. Daarna zal ik mij zeker weer aan de poort melden... ;)

Groetjes,

Hans
spoor N, Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: centrale Mulitimaus Pro (Fleischmann) kan geen CV's meer uitlezen
« Reactie #5 Gepost op: 2018-08-16, 13:50:08 »
Hans.


Vertaalde handleiding Multimaus pro vanuit het Duits kun je door op de onderstaande link te klikken vinden.

http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=464.0

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline the bold

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Re: centrale Mulitimaus Pro (Fleischmann) kan geen CV's meer uitlezen
« Reactie #6 Gepost op: 2018-08-18, 12:44:48 »
Goedemiddag Piet,

Ben wat aan het experimenteren gegaan met de MM-Pro en ben er achter gekomen dat helaas al jouw goed bedoelde tips niet werkten helaas. Toen ben ik op het idee gekomen om deze software update nog een keer uit te voeren: [b]MZP_Update_V1.0C.zip (wird für das Verwenden von multiMAUSpro® mit Firmware V1.06 vorausgesetzt [/b] . En wat schertst mijn verbazing, alles werkt weer perfect! Snap jij het, snap ik het. Maar goed, nogmaals hartelijk dank voor jouw hulp en meedenken en nog een heel prettig weekend gewenst.

Groetjes,

Hans
spoor N, Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881