Auteur Topic: Even voorstellen ...  (gelezen 3032 keer)

Offline jwweisfelt

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Even voorstellen ...
« Gepost op: 2018-11-26, 21:19:48 »
Goeden dag,
mijn naam is Jan Weisfelt en ben een rijpe 74 jaar en alleenstaand.
Ben beslist in andere woorden geen nieuweling. Al sinds mijn vroege tiener jaren dus bezig, af en aan, met treintjes.

Heb in 1978 in Amerika, waar ik toen woonde en werkte, wat gespeeld met schaal N, maar ben daar niet verder mee gegaan.
Teveel problemen met ontsporingen toen ter tijd. In toen uiteindelijk, in Amerika in 2002, begonnen met de bouw van een HO baan. Uiteraard op zijn Amerikaans, langs de muur en op heuphoogte hoofdzakelijk. Plus deze was dus volledig analoog.

Ben uiteindelijk in 2010 teruggekeerd naar Nederland, met meename van het meeste materiaal, na afbraak natuurlijk. Ben toen neergestreken in het prachtige Oosterbeek, in een flat met uitzicht op de spoorbaan/brug Arnhem-Nijmegen en natuurliijk de uiterwaarden. Heb daar beslag gelegd op de ouderslaapkamer, de grootste, en ben in eind 2011 begonnen met de bouw van mijn huidige baan. En zoals iedereen weet, daar ben ik dus nooit meer klaar mee, "in my lifetime." Deze  baan ben ik begonnen als analoog, aangezien alle locs analoog waren.
Maar toen kwam ik een leuke startset tegen die digitaal was. MultimausZentrale Pro en een draadloze Multimaus Pro, de blauwe. Ik bestuurde mijn analoge baan ook draadloos. Dus dat kon ik niet afslaan.
Sinds die tijd rij ik dus digitaal. Heb al mijn analoge locs gedigitalizeerd met ESU decoder, sommigen met sound.

Dus ik hoop hiermee een klein beetje te laten zien waar ik mee bezig ben.

Met vriendelijke groet,

Jan Weisfelt


 

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen ...
« Reactie #1 Gepost op: 2018-11-27, 06:44:11 »
Howdee Jan,

Van harte welkom op dit forum!

Ik hoop dat je hier veel leer- en leesplezier zult hebben en ik zie uit naar je verslagen (in "mijn. layout")...

Mede Amerikaans rijder,

Gerard