Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2910 keer)

Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2019-01-13, 11:36:03 »
Ik ben al geruime tijd actief op dit forum. Het voorstellen had nooit plaatsgevonden.
Ben actief met mijn modelbaan vanaf 2007
Gebruik inmiddels de witte z21 met Traincontroler Bronze van Freiwald
Baanvakdetectie Gleisbesetzmelder GBM 8 (Littfinski) samen met Roco interface10787
Van ieder gebruik ik 5 stuks. (totaal 40 melders)  Per baanvak een remtrajectmelder en een stopmelder.
Gebruik voor het rijden als booster 2 stuks Roco versterkers 10764. Afzonderlijk gebruik ik een derde 10764 voor de wisselbesturing met behulp van 3 stuks Roco10775 wisseldecoders.
Baan bij het ontwerp opgedeeld in binnen- en buitenbaan. Alles wordt in één richting bereden. (binnen- en buitenbaan tegen elkaar in met een rotonde tussen de baandelen)
De z21 railuitgang wordt slechts gebruikt voor programmeren en testen op een afzonderlijke testbaan.
Afmeting van de baan ongeveer  4x3 meter

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2019-01-14, 19:53:11 »
Hallo Jan,
Alsnog welkom. Jouw baan vertoont opmerkelijk veel overeenkomsten met mijn baan in aanbouw. Op het gebruik van de z21 na is vrijwel alles hetzelfde (ik rij nu nog op Rocomotion maar dat word TC Bronze, en eventueel later ooit nog eens Silver, Gold) tot zelfs de oppervlakte aan toe. Heb je ergens een bouwdraad?
Mvg
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Jan A

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 43
  • Waardering: 0
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2019-01-16, 11:23:26 »
Dag Martijn,
Dank voor je reactie.
Het gebruik van de z21 is zeker een aanrader. Ik kocht de witte net onder de €100,--.
De TC Bronze kan meer dan de oude Rocomotion. Ik ben daar heel gelukkig mee.
Met "bouwdraad" bedoel je een beschrijving op het forum gedurende de bouw? Die heb ik dus niet.
Ik gebruik het forum als ik problemen heb. Het brengt je op ideeën als er goede reacties komen.
Zo had ik recent met mijn twee 10764 ers (als boosters) problemen toen mijn baan in twee stukken werd opgeknipt.   
Er valt over mijn baan natuurlijk veel meer te vertellen. De aankleding (scenery) van mijn baan is beperkt. Dat is ook nog een punt van aandacht.
Ik ben (vanuit mijn oude beroep) meer elektronicus dan huisjesbouwer.
Mijn belangstelling is primair het grootbedrijf. Duitsland en Zwitserland na 1970 tot heden vind je dan ook op mijn baan. (redelijk modern dus)
Als je wilt kunnen we foto's uitwisselen.
Veel succes met je activiteiten! We treffen elkaar op het forum vast weer.
Groetes,
Jan A
       

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2019-01-16, 19:03:18 »
Hoi Jan,
De z21, wellicht ooit ook nog eens. Vind persoonlijk voorlopig de Multimaus een prima instrument en er moet natuurlijk ook nog wat te wensen overblijven :-)
Ja, met TC bronze ga ik niet al te lang wachten. Maar eerst wil ik het railplan helemaal hebben liggen, dat is nu mijn prioriteit deze winter. Ben nu bezig aan de zeg maar 3e laag, dat is het zicht niveau waar straks ook de hele scenery omheen gebouwd zal worden. Heb een NL baan, tijdperk IV, dus jaren 1970/1980. Qua (aanschaf) rijdend materieel houd ik me daar ook strikt aan. Heb je draad over het boosterprobleem trouwens gevolgd. Jij ook succes met de bouw als je foto's wilt zien moet je even op mijn Flickr adres klikken onder in de voetnoot, dan kun je aardig wat tegenkomen. Uitwisselen kan uiteraard ook!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor