Auteur Topic: Bedrading layout  (gelezen 519 keer)

Offline bertcaus

• Forum lid
  • Waardering: 1
Bedrading layout
« Gepost op: 2020-02-03, 19:03:38 »
Hallo beste medespoorders,

Zijn er onder jullie mensen die de bedrading van hun layout aan de bovenzijde van hun baan hebben gelegd? Ik dacht Piet als ik me goed herinner van lang geleden?
Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben?
Hebben jullie tips, links, afbeeldingen enz. over hoe ik dit het beste in de praktijk breng?

Ik kan namelijk niet aan de onderzijde van mijn baan en bovenop lijkt me niet zo vanzelfsprekend.
Op de tafel komt wel nog één of meer lagen XPS (Roofmate), maar ik zie nog niet goed hoe hieraan te beginnen.
Alle tips zijn welkom.

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Bedrading layout
« Reactie #1 Gepost op: 2020-02-03, 21:14:52 »
Dag Bert,
ik ken je baanontwerp niet en weet ook niet hoever je bent met de opbouw maar het eerste wat me te binnen schiet is werken met een dubbele laag in je treintafel. Dan kan onder de bovenste laag de bedrading aanbrengen die je dan bijvoorbeeld onder een demontabel wegdek of ander landschap wegwerkt. met digitaal werken is dan wel van belang om spookmelding te voorkomen bedrading te twisten of voldoende te isoleren. Misschien kan je ons wat meer van je ontwerp cq treintafel laten zien dat vergemakkelijkt het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline bertcaus

• Forum lid
  • Waardering: 1
Re: Bedrading layout
« Reactie #2 Gepost op: 2020-02-10, 17:33:48 »
Hallo Arie,

Foto's vind je in dit draadje:

http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=1096.0

De laatste versie van het baanontwerp vind je in bijlage.

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen