Auteur Topic: Schaduwstation  (gelezen 5751 keer)

Offline p029351

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Schaduwstation
« Gepost op: 2020-02-23, 15:38:28 »
Beste forumleden,

Ik ga binnenkort starten met de bouw van mijn modelbaan; echter heb wat vragen ?
ik wil beginnen met het schaduwstation 1ste (0 laag) maar waar moet ik op letten, wat is de meeste logische indeling en hoeveel opstelsporen.

wil ongeveer met een 8 tal treinen gaan rijden schaduwstation sluit aan op een klimspiraal voor in / uit verkeer en is H0
op bovenbaan komen 2 a 3 stations 1 met 2 perrons en een met 3 perrons en een met 5 of 6 perrons.


M.v.g

Bert Ruedisueli

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 399
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Schaduwstation
« Reactie #1 Gepost op: 2020-02-24, 21:20:26 »
Dag Bert,
ik ben ook met de bouw van een baan bezig met twee schaduwstations en twee klimspiralen. Belangrijk is dat de klimspiraal niet te snel stijgt wat anders een aanslag doet op de motortje van de locomotieven. Hoe wordt vanuit de schaduwstations de klimspiralen aan gereden? een binnen bocht of buiten bocht kan al belangrijk zijn. Per meter spoor (H0) stijgt mijn klimspiraal niet meer dan 22 mm. Bij het uitdenken en ontwerpen heb ik gebruik gemaakt van win-rail een software programma om een baan mee te tekening. Er zijn diverse van dit soort programma's in de handel of te downloaden.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.