Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 2448 keer)

Offline Rik32

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
even voorstellen
« Gepost op: 2020-06-05, 23:06:09 »
Goedenavond iedereen,
Ik ben Henri Pelsmaekers, voor iedereen Rik. Ik ben reeds enkele jaren gepensioneerd en wonende in Lede (bij Aalst) België. Door het feit dat we thuis vastgekluisterd werden door de corona crisis had ik van de vrouw toestemming gekregen het logeerbed te gebruiken om een treintafel te maken. Ik liet bij Gamma een multiplex plaat zagen 190 x 120 en dan op zoek naar een startset op 2de hands. Mijn voorkeur ging naar schaal N omdat ik over weinig ruimte beschikte. Ik kon een koopje doen van een geheel Trix materiaal met een elektrische loc met personenrijtuigen en twee stoomlocs met goederenwagens. Ik kocht sporen en wissels bij om een aangepast circuit te maken. Deze bezigheid heeft mij door die corona crisis geholpen. Mijn vrouwtje vindt het nu welletjes geweest en eist (terecht) haar logeerkamer terug op. Heb alles te koop gezet op 2de hands en met enig spijt van de hand gedaan. Best ook want ik vond dat het bij schaal N toch aan details ontbrak. Maar ik was nu van de microbe gebeten en wilde naar HO. Ik heb toevallig een startset Roco 51256 op de kop kunnen tikken met een railovaal van 250 x 120 met een dieselloc BR218 en een ICE. Heb een proef ovaaltje aangelegd om alles uit te testen en nu op zoek naar een ruimte (op de zolderkamer?). Tot daar mijn introductie. Over mijn probleem met de Roco MultiMaus kom ik later wel.

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2020-06-06, 09:48:17 »
Hi Rik,

Vanuit hier, een welkom op dit Forum.
Op dit Forum is veel te lezen, te zien en te leren.
En wat je niet weet, gewoon even vragen en antwoorden komen dan vast wel.
Heb plezier in je(onze) hobby, thuis én hier.

groet
Harald

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2020-06-06, 11:24:51 »
Welkom Rik,


Nu je door de treinenmicrobe gebeten bent, zul je haast niet kunnen wachten, om alles te gaan ontdekken.
Net als Harald al schrijft, gewoon vragen wat je niet weet of begrijpt.
Ben benieuwd wat je voor centrale naast je Multimaus hebt.


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Rik32

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2020-06-24, 16:58:09 »
Bedankt voor de verwelkoming, Dirk en Harald. Mijn probleem met de MultiMaus is ondertussen opgelost door de tot op de puntjes verzorgde uitleg van Piet. Was gewoon vergeten van het locadres te veranderen. Ik ga nu eerst wat snuffelen bij Faller om mijn scenery te verzorgen.
Groetjes,
Rik