Auteur Topic: Nieuw lid  (gelezen 2054 keer)

Offline Sjaak Bakker

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Nieuw lid
« Gepost op: 2020-10-28, 21:56:06 »
Geachte leden,

Ik ben Sjaak Bakker van 2 november 1954, woonachtig in Noordwijkerhout, vandaag een digitale startset 51318 gekocht in de hoop dat ik deze in de komende jaren kan uitbouwen tot een aardige baan, ook voor mijn beide kleinzoons (nu 1 van 2 jaar en 1 in de maak) Ik heb dus alle tijd..... en ga waarschijnlijk héél veel gebruik maken van jullie kennis. Mijn eerste vraag is dan ook direct: Heeft één van jullie een nederlandse handleiding voor de witte z21, welke ik uit kan printen en eventueel ook voor de multimaus. Ik wil de baan in proefopstelling opbouwen in mijn bedrijfshalletje, maar daar heb ik geen Wifi c.q. internet en ik bel ook altijd nog met een Nokia 3000, dus daar ga ik ook internet niet op ontvangen. Lanceer ik bij deze meteen ook maar een tweede vraag: Ik heb nog oude Roco rails uit 1970 denk ik, kan ik deze gebruiken/schoonmaken om de nieuwe aankoop direct maar een beetje uit te breiden? Hoop prettig te kunnen chatten en ga ondertussen werken aan mijn nieuwe hobby. Groeten Sjaak

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: 2020-10-29, 09:53:27 »
Welkom Sjaak,


Prima start, de z21 set.
Neus eens hier op de site mbt handleidingen. Misschien vind je iets van je gading.
Bijgevoegd alvast een recente Multimaus handleiding.




Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020-10-29, 11:04:03 »
Sjaak,




Kijk eens hier: http://www.martontheweb.nl/z21/introductie-z21/


Uit je beschrijving maak ik op, dat Duits een drempel vormt, anders is Deel 2 uit de reeks "Modelbahn Digital für Einsteiger" een goede handleiding, kosten € 14,95 en verkrijgbaar bij de Roco dealer of internet.


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Nieuw lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020-10-29, 17:36:38 »
Hallo Sjaak,

Welkom op het forum, en je ziet al aan de reacties... kennis genoeg aanwezig :-)

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor