Auteur Topic: Nieuw lid  (gelezen 2596 keer)

Offline Johnvdberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Nieuw lid
« Gepost op: 2020-11-15, 22:35:26 »
Hallo Allemaal,

Mijn naam is John v.d. Berg
Ik ben woonachtig in zoetermeer. Ik heb diverse roco modellen en nog een baan in aanbouw. Ook heb ik sinds kort de Roco draaischijf icm de digikeijs DR5052 met koploper.
Helaas wil het instellen van de draaischijf nog niet lukken via de DR5052, en ben ik op zoek naar oplossingen hiervoor.
Ik hoop dat ik hier de oplossing kan vinden

Met vriendelijke groet
John

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: 2020-11-16, 08:43:39 »
Hallo John,
Welkom op dit forum. Stel gerust je vragen gericht, er is altijd iemand die de goede antwoorden voor je heeft.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020-11-16, 09:07:50 »
Beste John,

Welkom hier op het Forum.

Je had het erover instellen van Roco draaischijf met DR5052. Ik neem aan dat je ook de juiste tussen electronica hebt om de communicatie te realiseren.
Met Koploper heb ik geen verstand van.

De afstelling tussen de draaischijf en de DR5052 gaat uiterste nauwkeurig. Vooral als vanuit de nul positie moet dit echt op 0 staan, doet men dat niet, dan worden de posities in de 360 graden niet correct gepositioneerd. Dat is hardware nauwkeurig te regelen.

En vanuit de hardware naar de Koploper is een ding waar ik niet weet hoe dat zich verbind.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: Nieuw lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020-11-16, 10:41:17 »
Hi John,

Ook, vanuit hier, een welkom op dit Forum.
Op dit Forum is veel te lezen, te zien en te leren.
Heb plezier in je(onze) hobby, thuis én hier.

groet
Harald