Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2721 keer)

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2020-12-01, 20:00:32 »
Hallo,
Toen ik in 2007 met pensioen ging, ben ik begonnen met een baan n-spoor, genaamd Lautreux, voorstellende een stuk Zwitserland dat tussen Lausanne en Montreux geacht werd te liggen. Daar had ik namelijk de laatste 2,5 jaar van mijn werkzame leven als automatiseerder doorgebracht. Mijn baan werd aangestuurd mbv de analoge besturing van Mecktronics. Alles ging met pauzes, maar in 2013 kreeg ik boel aan het rijden. Nu echter wordt het kruipen onder tafel wat moeilijker (leeftijd) en is de boel op lager niveau lastig te behandelen, dus heb ik besloten de boel af te breken en opnieuw te beginnen, met een simpeler ontwerp en met digitale besturing. Als oud-programmeur leeft toch de wens om een en ander met mijn Ipad te kunnen besturen. Een z21 is aangeschaft en nu verder kijken hoe dat allemaal werkt en vooral een goed baanplan maken zonder R1 en R2 bogen.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2020-12-02, 11:22:51 »
Hallo Honk,

Welkom op het forum. Dat Zwitserse landschap moet er mooi hebben uitgezien. Nu een nieuwe baan met meer gemakken en zonder R1 en R2 bogen welke inderdaad een vloek zijn. Succes en stel gerust je vragen.

Mvg
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2020-12-02, 11:24:13 »
Beste Honk,


Welkom.
Bekend geluid: kruipen onder de tafel geeft problemen.
Dat is bij mij ook het geval en ben vorig jaar gestopt met een grote baan en overgestapt modules van 40 x 90 cm.
Twee modules met baan en één als fiddle yard.


Je wilt een baanplan maken zonder R1 en R2 bogen, dus waarschijnlijk geen rondrijdende baan?
Ben benieuwd.




Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.