Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 3158 keer)

Offline w.kapelle

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
even voorstellen
« Gepost op: 2020-12-24, 17:58:43 »
Mijn naam is wim kapelle, ben 71 jaar oud en ben kort geleden weer begonnen met mijn modelbaan.
Mijn spoor grote is HO en ik heb ongeveer 60 loc's van roco, fleischmann, liliput, rivarossi en trix. alleen stoom en disel loc's.
Mijn materiaal stond tot nu alleen in de vitrine, maar nu wil ik een baan op zolder gaan bouwen zodra de renovatie aan het dak van mijn woning klaar is (dit is afhankelijk wanneer de woningbouw vereniging gaat beginnen. als het goed is begin februari 2021) Nu maak ik mij nuttig met alle loc's digitaal om te bouwen. Ik gebruik het Lenz digitaal systeem samen met traincontroller gold9.Wel heb ik een  proefbaantje liggen om de loc's in te meten, en vooral om traincontroller onder de knie te krijgen. Het leuke is dat er op internet enorm veel informatie te vinden is betreffende modelbouw. vandaar mijn aanmelding (op onder andere dit forum) om veel kennis op te doen. Leuk om hier te zijn. Vr. Gr. wim.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 789
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2020-12-25, 10:29:32 »
Goedemorgen Wim,




Welkom op dit forum.
Hier kun je ongetwijfeld vragen kwijt, per slot van rekening is Lenz de grondlegger van DCC en is ROCO vanaf het begin gelieerd aan Lenz.
Je zult je voorlopig nog niet vervelen met het ombouwen en afregelen van de loc's  ;)


Als je loc's lang hebben stil gestaan (vitrine), heb je nog wel wat te reinigen en te smeren.
Succes met de "klus"




Gr,


Dirk 
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2020-12-25, 12:24:43 »
Hi Wim,

Ook, vanuit hier, een welkom op dit Forum.
Op dit Forum is veel te lezen, te zien en te leren.
En wat je niet weet, gewoon even vragen en antwoorden komen dan vast wel.
Heb plezier in je(onze) hobby, thuis én hier.

groet
Harald

Offline w.kapelle

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2020-12-27, 17:23:43 »
Bedankt voor dit warm welkom.
Er is inderdaad nog veel te doen, maar zoals jullie weten is een modelbaan nooit af.
Er komt altijd wel weer iets nieuws uit, zeker op digitaal gebied.
Ik hoop (met eventueel jullie hulp) nog veel plezier aan de hobby te mogen beleven
Vr.Gr. W.kapelle,

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2020-12-30, 17:20:48 »
Hallo Wim,
Ook namens mij van harte welkom op dit nuttige forum.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor