Beste Willem,
In de eerste plaats, Welkom terug in de Treinen hobby.
Sinds je lange afwezigheid van je hobby, zijn wij als treinen hobby ook zo mee begonnen.
Informatie opzoeken, vragen aan hobbyisten, ervaringen delen, enz,enz.
Met het gevolg dat je het nu ook ontdekt, dat je een rijstebrij van allerlei informaties die je moeilijk kan kiezen wat nou het beste past in het bedrijven van je hobby. Ik moet je eerlijk zeggen, dat is heel erg lastig. Er is eigenlijk geen kant en klare oplossing om je hobby perfect te laten plaatsvinden.
Mijn ervaringen leert, wees voorzichtig met handelaren die propageren dat hun producten de beste is. Dat meen ik echt!.
Je kan het beter de ervaringen van de Hobbyisten nemen, en luisteren waar het specifieke sterke punt aanwezig is, waar je tenslotte een groot plezier mee kunt beleven.

Als je volledig Digitaal wil gaan rijden, is wel een zekere basis aanwezig, namelijk of je later met je computer automatisch wil gaan rijden met een besturingsprogramma.
Handmatig digitaal rijden is de Z21 de zwarte uitvoering, een stevige centrale.
Roco heeft daarover nagedacht dat dit systeem voor de toekomst verzekerd is, door uitbreidings sets aan te koppelen. Maar daar is altijd een prijskaartje aan. Maar zo zijn er diverse andere merken van centrales die het ook goed kunnen doen, echter leert mij de ervaring, goedkoop is duurkoop!.
Dus, weeg dit ook heel goed af wat je precies ermee wil. Hobbyisten die een electronische kennis en ervaringen hebben, hebben het meeste benadering van de doelstelling. Louter gegeven is, er zijn ontiegelijk veel spullen op de markt waar je ogen tekort komt.
Dus, ..... schroom er niet om hier je vragen te stellen waarbij verschillende Hobbyisten je kan toelichten.
Ik wens je iedergeval heel veel succes met je hobby.
Mvg,
Jan S