Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 2615 keer)

Offline Eijbennest

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
even voorstellen
« Gepost op: 2021-06-26, 11:09:12 »
Hallo,
Ik ben Gert Eijben en sinds 1 januari 2021 met pensioen, de Fleischmann trein spullen die ik ruim 20 jaar heb bewaard zijn uit de mottenballen gehaald en ben ik weer opnieuw begonnen met het bouwen van een modelspoorbaan.
inmiddels een digitale centrale Z21 aangeschaft want je moet wel met je tijd meegaan en alvast 1 analoge loc omgebouwd met een decoder.
ik hoop met het lidmaatschap van Dutch Roco meer informatie te krijgen hoe het e.e.a. digitaal werkt, ook hoop ik mijn toekomstige digitale ervaringen te mogen delen met een ieder die hier belangstelling in heeft.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2021-06-26, 13:43:38 »
Welkom Gert,

Wat zouden we zonder mottenballen moeten beginnen😜. Vroeger kreeg je die bij de Marine ☺️. Dus een veelzijdig product.
Ben benieuwd, of de ombouw analoog->digitaal goed is gegaan. Fleischmann heeft naast z'n Bühler motoren (degelijk, maar wel lawaaiig) ook z.g. pannekoekmotoren gebruikt.
Deze laatste kunnen soms moeilijk doen.

Heb je vragen, stel ze. Er is altijd wel iemand, die je kan helpen.

Gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.