Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 3022 keer)

Offline Jan hendriks

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2021-08-14, 14:06:02 »
Mijn naam is Jan en ik woon in Heerlen. Ik ben 68 en nu een paar jaar gelukkig met pensioen.
Door corona en de bijbehorende opruimwerkzaamheden in huis ben ik op een hoop Fleischmann en Roco gestoten.
Locs, wagons, en rails (profigleis).

Alles weer eens uitgepakt, een baantje op de vloer gelegd, en weer genoten.
Nog een locje gekocht op marktplaats en nog wat ontbrekende rails.
Maar nu ben ik in dubio.
In principe ben ik een verzamelaar en geniet al voldoende van het alleen maar kijken (en lezen over de modellen).
Maar je wil ze ook wel zien rijden. Dan heb je plaats nodig en die is er bijna niet. (Het baantje ligt nu op een vlieringkje en af en toe klim ik naar boven).
Ik heb intussen contact met een paar andere treinenmannen en geniet ook van hun baan.
Ik ben niet echt goed in elektronica en denk dus na over digitaal, maar ja dat gaat wat kosten.

Een concrete vraag heb ik ook: kan de motor van de oude Roco Blokkendoos makkelijk vervangen worden door een nieuwe? Hij is erg traag en maakt veel kabaal.

Groet
Jan

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 790
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2021-08-14, 16:17:17 »
Welkom Jan.

Leuk, dat je toch weer de draad hebt opgenomen.
Ik ken die oude motor niet. Misschien is het een kwestie van schoonmaken en (voorzichtig) smeren.
Om digitaal te rijden, dienen de loc's probleemloos analoog te rijden. Dan pas kun je ze digitaliseren.
En tja, een blokkendoos is oud en traag ensoms lawaaierig, net als wij 😜


Gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.