Auteur Topic: Introductie/ kennis making  (gelezen 3055 keer)

Offline dijkstra_jasper

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Introductie/ kennis making
« Gepost op: 2021-09-15, 15:48:04 »
Hallo allemaal,

sinds deze week lid van het forum; ik ben Jasper en ben 36 jaar, wonende in Den Haag, opgegroeid in omgeving Utrecht.
Ik ben ingenieur en project/digitaliserings manager bij een bedrijf wat fabrieken bouwt, en vanaf kleins af aan al heel erg geinteresseerd in techniek, waaronder treinen. Ik had jarenlang een abonnement op het spoorweg museum. Als kind droomde ik van een H0 modeltrein en na lang sparen heb ik een Fleischmann startset gekocht en ben ik begonnen met de aanleg van een landschap.
Door het vele huiswerk en sport kon ik hier niet zoveel tijd aan besteden als ik wilde, en toen ik na het behalen van m'n middelbare school diploma naar Delft vertrok om te studeren heb ik me jarenlang niet met (model)treinen bezig gehouden. Bij mn ouders kwam ik laatst mijn oude Fleischmann startset weer tegen en besefte me dat ik tegenwoordig -alleen wonend- wel tijd heb voor een modeltrein. Snel kwam ik er achter dat er nogal wat veranderingen hebben plaats gevonden in het modeltrein wereldje (digitalisering, Roco/ Fleischmann samenvoeging, discontinuering Fleischmann H0 spoor, etc).
Na enkele weken lezen en nadenken heb ik besloten een Rocoline-met-bedding digitaal startset aan te schaffen. Over de laatste maanden heb ik meer rails, locomotieven, treinstellen en wagons verzameld van verschillende merken - nieuw en 2e hands- en leer ik steeds meer over Z21 en digitalisering.
Het zoontje van m'n vriendin en ik leggen regelmatig in de weekende een baan neer waar we veel plezier van hebben. Ik heb momenteel geen ruimte voor een vaste opstelling, maar dat is wat betreft mijn vriendin haar zoontje geen gemis.