Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2662 keer)

Offline Wilbert Dijkman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2021-09-30, 18:22:19 »
Goedendag, mijn naam is Wilbert Dijkman, 72 jaar. Ik woon in Diever In mijn jeugd was ik al bezig met treintjes (Fleischmann), later door verhuizing alles afgebroken. Nu, sinds 10 jaar weer de draad opgepakt en een modelbaan geprobeerd te maken. (afmetingen 2 x 4 meter). Het is een zgn. spagettibaan geworden, veel rails en wissels op de vierkante meter. de baan ligt in. 4 nivo's met 80 wissels. Heb 30 locomotieven. De meeste Roco, Fleischmann, dus DCC. Ik gebruik een Ecos en veel digikeijs produkten (keerlusmodules, wissel- en sein decoders en terugmelders) Sinds kort heb ik Traincontroller bronze aangeschaft. Blijkbaar ondersteunt deze geen RailCom, jammer. Alleen de Gold versie schijnt dat te kunnen. Moet nog heel veel ontdekken van Traincontroller, maar de YouTube filmpjes hebben me al een heel eind op weg geholpen. Maar ik beleef er al heel veel plezier aan

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2021-09-30, 19:15:30 »
Welkom Wilbert,

Da's nou het mooie aan deze hobby: de één bouwt alles correct na, de ander bouwt een spaghetti baan en zo rijdt weer een ander met van alle tijdperken en spoorwegen door elkaar. En toch kun je hier terecht met vragen.
Dus geniet.

Gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Wilbert Dijkman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2021-09-30, 21:56:17 »
Beste Dirk,

Leuk dat je reageert, ja, als ik opnieuw moest beginnen met mijn hobby en een groter oppervlakte tot mijn beschikking zou hebben, zou ik alles natuurgetrouwer weergeven. Maar met de vele wissels en dus veel rijmogelijkheden, biedt deze baan een uitdaging om met TrainController een en ander in te passen.

Ik hoop met dit forum evt problemen op te kunnen lossen.

Met vriendelijke groeten

Wilbert