Auteur Topic: Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad  (gelezen 3267 keer)

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad
« Gepost op: 2021-12-19, 13:03:15 »
Het is moeilijk. Nu heb ik een oefenbaantje en een loc met Uhlenbrock decoder. Via CV programmering kan ik de waardes op alle adressen uitlezen en komen overeen met wat in het bijbehorende document staat.
IK zet de loc op de baan en de lichtjes gaan branden. Als ik de rijrichting via de app verander, wisselen de lichtjes. So far so good. Nu wil ik de loc laten rijden en doe dit via de rode zuil op het bedieningsscherm. Wat gebeurt er? NIETS! Ik snap er niks van Ben ik iets vergeten, heb ik een stap overgeslagen? Wie herkent dit?

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad
« Reactie #1 Gepost op: 2021-12-19, 14:33:25 »
Honk
Wat mij opvalt is dat je schrijft dat de verlichting wel wisseld in de app, maar ik zie ook op je foto dat de app geen verbinding heeft met de Z21, het streepje bij het woordje stop licht niet op, deze is normaal blauw als er verbinding is, mogelijk is dat de oorzaak
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad
« Reactie #2 Gepost op: 2021-12-19, 15:34:21 »
Piet,
Ik zie wat je bedoelt. Ik heb de screenprint waarschijnlijk gemaakt op een moment dat de verbinding al gewisseld was (andere wifi). Zojuist gecheckt, maar in werkelijkheid is het verbindingslicht blauw.
Groeten
Honk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad
« Reactie #3 Gepost op: 2021-12-19, 20:43:04 »
Honk,
Ik ben nog even naar boven geweest en heb mijn eigen baan opgestart en geprobeerd om bij de instellingen wat verkeerde waardes in te vullen zodat ik mogelijk kan zien wat er verkeerd zou zijn maar dat is niet gelukt  alles doet het tot nu toe, dus maar even een ander vraag,
Ben je in het bezit van een multmaus en als dat zo is kun je dan de lok wel mee laten rijden?
Zomaar een vraag om te proberen de oplossing te vinden
Gr, Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad
« Reactie #4 Gepost op: 2021-12-20, 17:00:04 »
Hallo Piet,
Sorry dat je voor mij zo vaak naar boven moet, maar ik heb helaas gen multimaus.
Misschien toch maar eens aanschaffen. De vraag is of ik dan voor de zwarte wifimaus of voor de rodedraadmaus.

Groeten,
Honk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad
« Reactie #5 Gepost op: 2021-12-20, 17:33:50 »
Honk,

Zo vaak moet ik nu ook weer niet naar boven, mijn hobby ruimte is boven dus ga er al vaak genoeg naar toe.

Misschien heb je wel of ken je iemand in de buurt waar je mogelijk even een multimaus kun lenen om het uit te proberen, dan weet je in ieder geval of de mogelijke storing ergens anders zit dan in de app.

De rode is voldoende, kabel er even inprikken en rijden (of niet).
De rode kun je soms wel eens tweede hans goedkoop op de kop tikken

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Treinbesturing met z21 en Z21 app op Ipad
« Reactie #6 Gepost op: 2021-12-21, 10:47:46 »
Hallo mensen,
Deze vraag had ik elders ook gesteld en ik heb o.a. de suggestie gekregen dat de decoder wel eens verkeerd om zou kunnen zitten. Dit heb ik geprobeerd en inderdaad dat werkte. Ook kan ik nu met functie-1 het licht van de trein aan en uit zetten. De trein rijdt (met horten en stoten) dus ik ga nu eerst onderhoud plegen. Daarna verder met het onderzoeken van de wondere wereld van de z21.
Voorlopig is dit item afgehandeld. Met dank.
Vriendelijke groeten,
Honk van Muiswinkel
« Laatst bewerkt op: 2021-12-21, 12:43:22 door Honk.vanMuiswinkel »