Auteur Topic: hallo  (gelezen 3171 keer)

Offline sein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
hallo
« Gepost op: 2022-02-23, 16:20:31 »
hallo allemaal

ik heet Maurice na de dood van mijn pa 10 jaar terug vond ik zijn trein spullen terug maar de huisjes zijn in slechte staat
moeten opnieuw gelijmd en geverfd worden en de rails zijn in slechte staat maar de rest is ok de locs zijn analoog dus dacht ik waarom niet.
dus ben ik begonnen met nieuwe rails te kopen helaas is fleischmann met h0 gestopt en na goede info te hebben gekregen ben ik met roco rails begonnen.
heb een z21start daarnaast een digikeijs 4024 vrijdag ga ik nog een booster bestellen van digikeijs of weet er iemand een andere voor mij want het moet dus wel een aanschaf zijn voor mij en verder kijk ik graag films en luister ik veel muziek dit is het zo wel een beetje.

mvg / Maurice

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 790
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: hallo
« Reactie #1 Gepost op: 2022-02-23, 17:48:43 »
Welkom Maurice,

Welke Rocorails? Geoline of Rocoline met of zonder bedding.
De z21 starts een prima centrale.
Als je de analoge loc's wil gebruiken, eerst (motorisch) goed reinigen, zodat deze vloeiend rijden. Daarna kunnen ze eventueel gedigitaliseerd worden.
Je hebt in ieder geval genoeg om menig regenachtige zondagmiddag door te brengen. 😜
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline sein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: hallo
« Reactie #2 Gepost op: 2022-02-23, 17:58:21 »
ik heb de roco zonder bedding vind ik toch veel mooier

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 790
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: hallo
« Reactie #3 Gepost op: 2022-02-23, 19:06:44 »
Maurice,

Prima keuze.
Rijdt prima. Veel plezier met het bouwen van de onderbouw.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.