Auteur Topic: Melders 2  (gelezen 4820 keer)

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Melders 2
« Gepost op: 2022-08-18, 11:34:57 »
Hallo. Ik heb zoals aan gegeven in mijn vorige vraag over melders aan gegeven dat ik drie melders in mijn blokken heb aan gesloten, dat heb ik al een lange tijd geleden gedaan . Nu heb ik dus drie melders aan gemaakt in TC ,de eerste melder kan ik de ramp schuiven dit ook bij de twee de melder maar bij de derde melder niet. Graag uit leg. Ik heb alles volgens het boekje in gevuld, En ik heb TC Brons.
Wim van Eeden

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Melders 2
« Reactie #1 Gepost op: 2022-08-18, 13:03:23 »
Wim,

Het is makkelijker als je met een onderwerp vergaat, nu heb je een nieuw onderwerp aangemaakt en dan moet de je steeds terug naar het vorige om te zien wat er heeft gestaan, in dit geval is het onderwerp waarover het gaat hetzelfde.

Je kunt alleen de remmelders verschuiven, dat zijn de gele en de stopmelder kun je niet verschuiven de rode, de stopmelder gaat gelijk in werking zodra de melder wordt geactiveerd en bij de remmelder rijd de trein nog door met afnemende snelheid tot de lengte van de rampe (schuifje) is bereikt ,

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders 2
« Reactie #2 Gepost op: 2022-08-18, 13:40:41 »
Hallo Piet, zal ik nooit meer doen ;) Ik wist niet dat ik verder kon met het eerste topic, vandaar deze nieuwe. En weer heb je mij blij gemaakt.
daar voor mijn hartelijke dank. mocht ik nog vragen hebben ga ik hier verder!
Wim van Eeden

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders 2
« Reactie #3 Gepost op: 2022-08-21, 09:39:03 »
Hallo. Ik heb een vraag. Als mijn trein in Blok 1 binnen rijd word het roze, maar ook de daar onder gelegen blok 2, maar dat verandert als de trein in blok 1 in het midden is , zou dit te maken kunnen hebben met het wissel die beide sporen op kan
Wim van Eeden.
« Laatst bewerkt op: 2022-08-22, 19:14:20 door Wim van Eeden »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Melders 2
« Reactie #4 Gepost op: 2022-08-23, 13:52:14 »
Wim, een mooie plaatje van je baan maar het moeilijk om daar de instellingen vanaf te leiden, mijn voorstel als je wilt, kun je mij je banenplan van traincontroller sturen op mijn privé mail zodat ik de instellingen kan zien en daardoor kan beoordelen of er niet dubbele instellingen zijn
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders 2
« Reactie #5 Gepost op: 2022-08-23, 16:21:36 »
Piet ik ben in TrainController aan het zoeken naar het banen plan maar mijn Duits is erg klein en ik wil geen fouten maken. Waar moet ik zoeken ik heb Brons?

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders 2
« Reactie #6 Gepost op: 2022-08-24, 12:51:15 »
Hallo Piet. Heb al een ding gevonden, het is de bedrading die door dat ik weer rails heb bij gemaakt , op verkeerde plaatsen zijn aan gesloten. Als het op zolder weer werk baar word ga ik hier mee aan de slag. Mogelijk kan jij ook wat met de database!
Ik hoor of lees het wel.
Wim van Eeden

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Melders 2
« Reactie #7 Gepost op: 2022-08-24, 13:39:40 »
Wim,
Ik zag gisteren avond dat je een bericht naar een lid aan het verzenden was maar helaas heb ik niets ontvangen dus kan ik ook niets zien.
Doe het verzenden het liefst naar mijn gewone emailen met bijlage.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders 2
« Reactie #8 Gepost op: 2022-08-24, 15:30:08 »
Hallo piet ga hem overnieuw sturen , en bij het zoeken heb ik de indruk dat het ook met de wissel nummers te maken kan hebben ,deze zijn 123456 enz.
Deze ga ik ook van 33 naar 50 zetten ik heb er een aantal gedaan en in de centrale d DR5000 zag het er al beter uit. dus? even de hete zolder verlaten.
Ik laat van mij weten.
Wim van Eeden

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders 2
« Reactie #9 Gepost op: 2022-08-29, 09:33:54 »
Hallo Piet, sorry voor mijn late reactie, het gaat niet zo goed met mijn vrouw van daar. Ik heb weer een mail gestuurd , maar of dat nou is goed gegaan weet ik niet ! Ik weet namelijk niet of ik jou mail adres heb gebruikt, zo niet wil je hem dan naar mijn mail adres sturen? Dat data base bestand laat zich niet makkelijk versturen Ik ben wel aan het stoeien met de melders enz voort. Wat duidelijk is mijn draden van de melders zijn niet allemaal goed aan gesloten
en ook ben ik aan het uit zoeken of mijn DR4088ln en een DR4088 wel goed functioneren. Ik heb ook een vraag over dat test lampje in de melder venster. als hij brand betekend dat de melder goed of niet goed aan gesloten is?
Wim van Eeden