Auteur Topic: Aanpassing baan  (gelezen 4855 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Aanpassing baan
« Reactie #15 Gepost op: 2023-03-27, 15:46:43 »
Of ander gewoon een stuk flexrail op maat er tussen zagen met bijpassende bedding, daar kun je alle kanten mee op en ook nogl eventueel in een bocht.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 490
  • Waardering: 0
Re: Aanpassing baan
« Reactie #16 Gepost op: 2023-03-27, 21:58:43 »
Beste Piet,

Bedankt voor de tip
Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 490
  • Waardering: 0
Re: Aanpassing baan
« Reactie #17 Gepost op: 2023-03-28, 17:09:39 »
Beste , omdat ik tijdelijk de geoline rails  wil aansluiten op de line met bedding   loop ik nu wel tegen het volgende op :
Vanaf de Roco z21 baan met Line rails komen 4 bochten  R5, R4 ,R3 en R2   links boven  daar sluit ik dan de rechte geoline op aan   , aan de rechterkant komen dan geoline R4, R3 en R2
Dus  R4 ( geoline )  zit op dezelfde hoogte als de R5 ( roco line )  enz

Nu heb  ik nog  de bocht R2 ( roco line )  welke geoline bocht kan ik nu het beste gebruiken voor het  binnenste gedeelte

Mvg Hans   
 
 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 490
  • Waardering: 0
Re: Aanpassing baan
« Reactie #18 Gepost op: 2023-04-06, 21:08:57 »
Beste , nu mijn nieuwe baan met Roco line ligt ging ik vandaag test rijden .  Omdat de loc, s er regelmatig uitliepen bleek de oorzaak dat de aansluitingen op verschillende plaatsen niet goed zaten  .
De oorzaak is dat de railverbinding aan een kant onder de rail schuift ipv in de geleiding . Tijdens het leggen valt dit niet meteen op  .  Het is soms een heel gedoe om ze gelijk aan beide kanten op de juiste hoogte aan te sluiten.  Doe ik iets verkeerd , ik leg ze altijd vlak neer voor de aansluiting. Ik denk dat de oorzaak de zachte bedding is want bij Geoline had ik dit probleem nooit.

Mvg Hans


 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 759
  • Waardering: 13
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Aanpassing baan
« Reactie #19 Gepost op: 2023-04-06, 22:31:20 »
Hansw
Dat klopt dat was mij ook opgevallen dat de rail lassen lastig zijn.
Dit komt doordat de bedding ingedrukt word doordat je er een beetje kracht op zet.
Gewoon goed opletten en als je ze in elkaar geschoven hebt dan even met je vinger er over heen wrijven dan voel je of het goed zit.
Gr
Hans
Momenteel bezig met bouw ns 3737 stoom loco.

Met vriendelijke groet
Hans